A Daimler még 2016-ban mutatta be az elektromos teherautót a Frankfurti Autószalonon. Ekkora azt ígérték, hogy hamarosan sorozatgyártásra érett modell lesz belőle. Így is lett, a Daimler ismét betartotta ígéreteit.
Az első modellek Európába, Japánba és az USA-ba kerülnek. Mindjárt az első három példány egyenesen az UPS-hez, majd még négy New York-i székhelyű nonprofit vállalathoz egyből nyolc modell.
A Daimler összesen 500 darabot készítene az elektromos teherautóból először, aminek a nagyobb volumenű gyártása 2019 után indulna be. Ugyanis ekkor már fejlettebb technológiák is elérhetőek lesznek, amik nagyobb hatótávolságot is képesek lesznek megtenni.
A 3,5 tonnás rakodókapacitással rendelkező Fuso eCanter mindössze 100 kilométer megtételére képes egyetlen feltöltéssel, ami először kevésnek tűnik, de városon belüli kiszállításra bőven elegendő. A hajtáslánc egyébként hat darab, egyenként 13.8 kWh-s kapacitással rendelkező nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorcsomagból táplálkozik, amik teljes feltöltése normál hálózat mellett 7, gyorstöltőhálózat mellett pedig 1 órát vesz igénybe.
A Daimler szerint a dízelmotorral szerelt teherautókhoz képest a fenntartási költség 10 ezer kilóméterre vetítve 1000 euróval kedvezőbb. A hírek szerint különböző akkucsomagokkal is elérhető lesz a modell. Kapacitásuk 42 és 84 kWh közé tehető.