A Frankfurti Motor Show-n az Audi bemutatott egy másik jövőbe mutató autót és technológiát a tegnapi Audi Elaine után, Audi Aicon névvel. Jó látni, hogy hova fejlődött a világ, de kérdéses, hogy mikor lesz ezekből a tanulmány autókból végleges, sorozatgyártásra alkalmas modell. Lehet, hogy pár éven belül, de az is lehet hogy soha!
Az Audi D szegmensében bemutatott koncepció tengelytávja 3470 mm, amely 230 mm-el hosszabb mint az új A8 Long. Az autó hossza 5444 miliméter, magassága 1506 mm, szélessége pedig 2100 mm. Nagy letisztult elemek, óriási üvegfelületek, 26 colos felnik fellemzik az új modellt. Első és a hátsó lámpákat több száz, háromszög alakú pixelszegmensek alkotják. Ezek az Audi AI szimbólum háromdimenziós utánzatai. A hexagonális Singleframe minden elektromos Audi ismertetőjegye lesz a jövőben, az Aicon esetében több mint 600 darab 3D pixelből állnak össze a körülötte lévő világítómezők. Az Audi Aicon többféle módon tud kommunikálni a környezetével. Egyes felületei kijelzőként is tudnak funcionálni, ezeken keresztül tudja figyelmeztetni a gyalogosokat vagy a bicikliseket. Ha gyorsul a kocsi, akkor vízszintes fénycsíkok haladnak lentről felfelé, ha lassul akkor pedig pont az ellenkezője. A sebesség pedig szinkronban van az Aicon tempójával. A távfényszóró is feljesen feleslegessé vált, mivel a tanulmány autó lézerei és radarjai sötétben is nagyon sokat látnak. Projektormodulok révén világítja meg az utat és a környezetet.
A B oszlop teljesen eltűnt, ennek köszönhetően egymás felé nyílnak az ajtók. Aicon egy teljesen futurisztikus belteret kapott, 2+2 lounge fotellel, amik össze vissza állítható. Akár még 15 fokos szögben ki- és befelé is forgatható. Az Audi szerint az autózást akarják kombinálni az elsőosztályú repüléssel. Az utastérben nincs kormány és nincsenek pedálok sem. A csomagtartók összesen 660 liternyi poggyászra elegendő.
Azonban az Aicon innovációi itt nem értek véget. Az egyik legérdekesebb talán egy PIA nevű empatikus elektromos asszisztens. Az utasokat a telefonról azonosítja be és aktiválja a személyes beállításokat, mint például a beltér világítás, üléspozíciók, klíma, infotainment elhelyezése. Az Audi viziója, hogy egyre kiegyensúlyozottabb és gördülékeny lesz a közlekedés a jövőben, köszönhetően a teljesen önvezető járműveknek amik egymással tudnak kommunikálni. A fejlett kamerák és szenzorok révén a balesetek és a torlódások a múlt részét képzik. Biztonsági öveket is elfelejthetjük, – végre teljes fizikai szabadságban élvezhetjük az utazást.
A meghajtásról összesen négy darab elektromos motor gondoskodik. Kettő elöl és kettő hátul, így mindegyik egy-egy kereket hajt. Az akku pakkot teljesen a padlólemezbe integrálták, így még több helyet nyertek a tervezők. A 4 motor összteljesítménye 260 kW, 550 nm nyomatékkal. A gyorsulást nem említették, de azt igen, hogy akár a 700-800 kilométeres hatótáv is megtehető az új okos autóval. 800 voltos fedélzeti töltővel szerelték fel, így 30 perc alatt 80%-ig gyorstölthető. AI Zónákban az Aicon is elboldogul.
A kényelmes utazásról pneumatikus rugók és csillapítók gondoskodnak, mindkét tengely kormányozható, így mindössze 8.5 méter az Aicon fordulóköre. A féktárcsákat a hajtáslánc közelében helyezték el, ezzel csökkent a rugózatlan tömeg, jobb az aerodinamika a kerekeknél, mert nem kell alkalmazni hűtőnyílásokat. Az Aicon elsősorban a fékenergia-visszanyerés által fékez és visszatölti az akkumulátorokat.
Az Audi Aicont további „multitalentumok” fogják követni a márka tervei szerint, mindegyik a maga jól meghatározott szakágában fog indulni.