Múlt héten már megírtuk, hogy a Mercedes-Benz tervez valami nagyon újat. Egy hidrogén üzemanyagcellás autót, elektromos motorral. A csillagos márka még 2015 novemberében jelentette be, hogy egy hidrogén hajtású modellt szeretne építeni, GLC F-Cell név alatt, 2016 júniusban be is mutatták a prototípust.
Hát a mai napon a Frankfurt Motor Show-n a sorozatgyártáshoz közeli változatot be is mutatták. A Daimler tényleg komolyan gondolja a környezetkímélést.
Egy teljesen egyedi hajtásláncot hoztak létre, ami a gyártó szerint 197 LE-re képes 350 Nm nyomatékkal. A kettő darab egyenként 4 kilogrammot nyomó karbonszálas hidrogéntartályt a kardántengely helyére a hátsó ülések alá rejtette el a Mercedes, így sajnos a csomagtartót kicsit meg kellett emelnie.
A Mercedesnek volt már próbálkozása a hidrogénhajtással, mégpedig egy B osztályban. Elmondásuk szerint a GLC-ben alkalmazott technológia 30%-al kevesebb helyet foglal, és 40%-al nagyobb teljesítmény leadására képes. 90%-al kevesebb platinát használnak, ezért lett könnyebb. Az elektromos hajtásláncot egy 13.8 kWh-s lítium-ion akku csomag hajtja, ami elvileg 50 km tisztán elektromos hatótávra is képes. A különböző módok kiválasztásával a vezető döntheti el, hogy az autó mely hajtásrendszerét használja. A Hybrid jelenti a normál üzemmódot, az F-Cell pedig a hidrogén rendszert részesíti előnyben, az akkumulátor mód pedig tisztán elektromosan hajtja a kocsit.
A GLC F-Cell majdnem ugyan úgy néz ki mint a hagyományos GLC modell, leszámítva egy kis F-Cell emblémát. A radikális változást a beltérben kell keresni, mégpedig beépítettek egy multifunkciós touchpad-ot, ami kézírás felismerést is kapott.
A gyártó azt ígérte, hogy a modell 2019 végére a kereskedésekbe kerül, a modell tesztelése még jelenleg is zajlik!
Tesztelésről a Mercedes közzétett egy videót: