A brit prémiumgyártó a 2017-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon a MINI Electric tanulmányautó bemutatásával vetíti előre a személyes mobilitás jövőképét. A nagyvárosi forgatagba tervezett, a MINI formavilágát és dinamizmusát kínáló MINI Electric tanulmányautó a klasszikus stílus és a gokartos vezetési élmény rendkívüli kombinációjának zéró emissziójú korszakát irányozza elő. A MINI első tisztán elektromos meghajtású modellje 2019-ben ünnepli világpremierjét.
„A hálózatról tölthető, egyre inkább környezetbarát MINI modellek megjelenése a BMW Group „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiájának egyik alappillére. A MINI Electric tanulmányautó a sorozatgyártásba kerülő első tisztán elektromos MINI modell izgalmas előfutára, miután a MINI és az elektromos meghajtás tökéletesen kiegészíti egymást” – nyilatkozta Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke.
A nagyvárosi mobilitás mélyen a MINI modelljeinek génjeibe van kódolva, hiszen a legfürgébb egyéniségek természetes közegei mindig is a metropoliszok voltak. A brit prémiumgyártó tervezőmérnökei a MINI Electric tanulmányautó megalkotásakor ebből az alapfelállásból, valamint a jövő nagyvárosi modelljeivel szemben támasztott mobilitási követelményekből indultak ki, mígnem a kifinomult járműtechnológiával felvértezett hajtásláncot és a nagyvárosi környezet sajátosságai szerint finomhangolt futóművet típus-specifikus aerodinamikai kiegészítőkkel fűszerezték. A kivételesen vonzó, zéró emissziójú MINI Electric tanulmányautó a brit prémiummárka modelljeire jellemző hamisítatlan vezetési élmény és a kimagasló működési hatótávolság kettősét garantálja, amely magabiztosan néz szembe a nagyvárosokban és azok agglomerációiban jelentkező mobilitási kihívásokkal.
„Magával ragadó, gokartos menetdinamikájának és erőteljes elektromos hajtásláncának köszönhetően a MINI Electric tanulmányautó nemcsak nagyszerű vezetési élményt, de tökéletes hétköznapi használhatóságot is kínál – mindezt ráadásul zéró emisszió mellett. Mi a MINI-nél így képzeljük el a jövő elektromos mobilitását” – fogalmazott Peter Schwarzenbauer, a BMW AG igazgatótanácsának MINI, Rolls-Royce és BMW Motorrad márkákért felelős tagja.
Úttörő fejlesztések az elektromos mobilitás területén
A brit prémiumgyártó a MINI E modellel már közel tíz éve lefektette a BMW Group elektromos mobilitás területén előirányzott járműfejlesztési vezérelveinek alapjait. A 2008-ban bemutatott MINI E modell a BMW Group első tisztán elektromos meghajtású gépkocsija volt, amelyet a vállalatcsoport ügyfelei a hétköznapokban átfogó tesztelésnek vethettek alá, a több mint 600 darab tesztautó valós körülmények között tapasztalt kvalitásai pedig később fontos adatokkal és információkkal szolgáltak a sorozatgyártásban kínált hálózatról tölthető hajtásláncok, valamint a forradalmi BMW i3 modell tervezési és fejlesztési munkálatainál. A brit prémiumgyártó első, tömegtermelésben gyártott plug-in hibrid gépkocsija a 2017 tavaszán leleplezett MINI Cooper S E Countryman ALL4 modell, amely a márka történetében most először kínál zéró emissziójú mobilitást. A tisztán elektromos meghajtású MINI Electric tanulmányautó ezt az irányvonalat viszi tovább.
Hamisítatlan MINI-dizájn
„A MINI Electric tanulmányautó minden kétséget kizáróan MINI: kompakt méretű, agilis és letisztult, vagyis egy tökéletes hétköznapi társ. A koncepció eközben a sportosság egészen új oldalát is bemutatja” – mondta Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője. „Az aerodinamika és a könnyűszerkezetes járműépítés nem csupán a motorsport élvonalában tölt be kulcsfontosságú szerepet, hiszen a hétköznapokban is kivételes jelentőséggel bír: az elektromos hatótávolság növelésében esszenciális tényezőként játszik szerepet. A modell precízen illesztett, letisztult felületei a hajtáslánc kimagasló hatékonyságának látványos, háromdimenziós hírnökei, miközben az egyedi karosszéria-betétek és az élénk kontrasztok a MINI jellegzetes stílusát keltik életre” – tette hozzá Adrian van Hooydonk.
Határozott karakter összetéveszthetetlen kiállással
A hatszögletű „hűtőrács” és a kör alakú fényszórópár hármas egysége szemből nézve azonnal felismerhetővé teszi a MINI Electric tanulmányautót. A modell hálózatról tölthető hajtáslánca már messziről beazonosítható, a jellegzetes „E” embléma, valamint az ezüst és élénksárga árnyalatok karakteres kontrasztja a korai MINI E modell örökségét hirdeti. A „hűtőrácsot” és a fényszórókat mindeközben a zéró emissziójú hajtáslánc-technológia sajátos stílusjegyeiként gondolták újra a mérnökök, előbbit például a minél alacsonyabb légellenállás és az elektromos motor minimális hűtőlevegő-igénye miatt teljesen zárt formában alkották meg. Az ezüstszínű karosszéria-fényezés egyik azonnal szembeötlő kontrasztja szemből nézve a „hűtőrács” keresztbe futó, élénksárga merevítése – az ugyancsak élénksárga „E” emblémával –, amely a LED-technológiás első fényszórópár nappali menetfény-csíkjaihoz hasonlóan erőteljes benyomást kelt.
Az első lökhárító rendkívül látványos betétjei a MINI Electric tanulmányautó dinamikus menettulajdonságait hirdetik, miközben a modell kiváló aerodinamikai együtthatóját is javítják. A tisztán elektromos meghajtás okán a sötétre fényezett ál „légbeömlők” ugyancsak zártak, a frontrész letisztult egységét és kifinomult dizájnját pedig a LED-technológiás fényszórók és az üvegszálból megformált karosszéria-kiegészítők elegáns kontrasztja nyomatékosítja.
Kompakt méretű, agilis jármű-sziluett
A MINI Electric tanulmányautó két oldalát az élénk színek, a letisztult felületek és a gondosan megrajzolt karosszériaívek kontrasztja járja át. A karosszéria alsó felén elhelyezett, üvegszálból megformált légterelő kiegészítők a modell dinamikus énjét hangsúlyozzák, miközben a jármű-sziluettet a feszes vonalvezetés és a minimalista stílus hatékonyságra utaló kettőse jellemzi. A Reflection Silver fantázianevű, folyékony fém árnyalatú matt fényezés rendkívül látványos ruhába öltözteti az első tisztán elektromos meghajtású MINI modell előfutárát, mialatt a koncepció könnyűszerkezetes struktúrájára és kifinomult karakterére helyezi a hangsúlyt.
Sokatmondó részletmegoldások
A modell jövőbe mutató járműtechnológiáját a karosszéria számos pontján élénk színhasználat bolondítja meg, miközben a hajtáslánc sajátosságáról az első kerekek fölött elhelyezett nagyméretű „E” embléma árulkodik. A fényes és matt karosszériafelületek váltakozása egyszerre letisztult és elegáns, mégis progresszív négykerekű benyomását kelti. A „hűtőrácson” és a külső visszapillantó-házakon diszkrét „E” emlémák ragyognak, a tető és a küszöbtoldatok látványos színátmenetei pedig a koncepció könnyűszerkezetes építését és korszerű technológiáját hirdetik. A matt fehérből, illetve élénksárgából induló színátmenet hátrafelé és felfelé élénkül, mígnem végül egybeolvad a karosszéria árnyalatával.
Innovatív háromdimenziós nyomtatás
A MINI Electric tanulmányautó lélegzetelállító ékei a 19” méretű, sötét árnyalatú keréktárcsák, amelyek aszimmetrikus stílusban értelmezik újra a hatszögletű „hűtőrács” dizájn-megoldását. A garnitúra háromdimenziós nyomtatással készült, süllyesztett ál aerodinamikai betétjei a karosszéria üvegszálból megformált légterelő elemeivel harmonizálnak és a keréktárcsák eleganciáját hangsúlyozzák. Eme innovatív megoldás ugyancsak a koncepció könnyűszerkezetes járműstruktúráját és modern karakterét hirdeti, miközben a funkcionális dizájnelemek háromdimenziós nyomtatásában rejlő lehetőségeket prezentálja.
Erőteljes dinamika tradicionális stílusjegyekkel
A brit prémiumgyártó első tisztán elektromos meghajtású modelljének koncepciója ha akarná, sem tudná letagadni gyökereit. Erőteljes, lapos útfekvése a zéró emissziójú hajtáslánc sportos karakterét hirdeti, egyszerre elegáns és exkluzív stílusjegyekkel fűszerezve. A MINI Electric tanulmányautó hátfalának letisztult felső része ezúttal is masszívan kidomborodó kerékívekbe és szélesen terpesztő hátsó kialakításba alakul át, a MINI modellek legendásan dinamikus egyéniségét hirdetve. A brit gyökerek előtt a két hátsó lámpatest exkluzivitása is fejet hajt, a LED-technológiás elemek klasszikus kereteibe ezúttal ugyanis a brit zászló motívumát rajzolták meg a tervezők. A hátsó lökhárító üvegszálból készült diffúzort és légterelő elemeket kapott, amelyek nem csupán látványos kiegészítőkként, de funkcionális toldatokként fokozzák a modell dinamikus énjét. A hátfal élénksárga karosszéria-betétje ezúttal is a hálózatról tölthető hajtáslánc innovációjára utal, a zéró emissziójú mobilitást pedig a kipufogóvégek hiánya és a sötétre fényezett ál „légkivezető” nyílások hangsúlyozzák még tovább.
Innovatív, környezetbarát, dinamikus és hatékony: a MINI Electric tanulmányautó a brit prémiumgyártó első tisztán elektromos meghajtású modelljének esszenciája, a személyes mobilitás új korszakának hajnalán.