A Mercedes komolyan gondolja az elektromos autókra történő átállást, ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy új akkumulátor gyártósort épít fel egy már meglévő gyárához. A legnagyobb múlttal rendelkező autógyártók közül a Daimler az egyik legaktívabb a gázüzemű autógyártásról az elektromosra való átállásban. Az idei év elején jelentették be, hogy a kiemelkedő jelentőségű Untertürkheim-i üzemük, ami egyike a Daimler legrégebbi és legnagyobb belsőégésű motorgyárának, folyamatosan átáll az elektromos motorok gyártására. Nemrég pedig el is kezdték egy új részleg felépítését, ami az akkumulátor gyártáshoz szükséges.
Daimler kijelentette: „megnyitja az utat egy sikeres átállás felé, s a hagyományos motorokat, hajtóműveket és tengelyeket gyártó üzemet elektromos jármű-alkatrészek előállítására specializálódott létesítménnyé kovácsolja.” Hozzátették, hogy ez magában foglalja az „új akkumulátorok gyártását a helyszínen, és az elektromos modulok előállítását az első és hátsókerék meghajtású járművekhez”. Ennek eredményeképpen az Untertürkheim-i gyár „megfelelő központ lesz az egész villamos hajtásnak a termelésbe történő integrálásához.”
Markus Schäfer, a „Divisional Board of Mercedes-Benz Cars, Production and Supply Chain” (termelés és ellátásért felelős) tagja, a következőket nyilatkozta:
„A Mercedes-Benz Cars globális gyártási hálózatában folyamatosan alakítjuk a jövőnket, és megmutatjuk, hogy képesek vagyunk egyszerre több dolgot végezni; sprintelni és maratont futni. Az elkövetkező években, terveink szerint egyre nagyobb számban fogunk hajtóművet gyártani a hagyományos és hibrid járművekhez. Ugyanakkor versenyképes körülményeket teremtünk a gyárainkban az elektromos mobilitás tekintetében. Ezzel a további fejlesztéssel Untertürkheim továbbra is vezető szerepet tölthet majd be a globális hajtóműgyártó hálózatban”.
Untertürkheim az új generációs fejlesztési csoportok helyszíne lesz, „az elektromos hajtásrendszer következő generációját” dolgozzák itt ki. A vállalat megállapodást kötött a helyi szakszervezettel, hogy további 250 új munkahelyet hozzon létre az „e-mobilitáshoz” a gyárban. Az elektromos jármű-akkumulátor gigagyár felépítése mellett szintén bejelentést tett a Daimler egy 740 millió dolláros új akkumulátorgyártó üzemről szóló beruházásról, amit Kínában kívánnak létrehozni.
A vállalat már megkezdte a Smart márkájának elektromosra való átállását. Mindemellett szintén belekezdett az első elektromos „Mercedes EQ” név alatt futó SUV jármű projektjébe, mely az évtized végére valósulhat meg. 2025-el kezdődően a Mercedes-Benz úgy kalkulál, hogy a teljes eladás 15-25%-át fogja kitenni az elektromos autók értékesítése, mely elképzelés sokkal agresszívabb, mint a többi autógyártó ugyanezen célja a hibrid és teljesen elektromos autókat is egybevéve.