Jávorszarvas teszten a Volkswagen ID.4

0

A kitérő manőver teszt, ismertebb nevén a jávorszarvas teszt, arra szolgál, hogy egy autó mennyire biztonságosan tud kikerülni egy hirtelen felbukkanó akadályt. Az elnevezés Svédországból ered, ahol 1970 óta végeznek az új autókon hasonló teszteket. A jávorszarvasok, akár 800 kilósak is lehetnek és a gímszarvassal ellentétben nem szökellenek tova az úton, ha valami közeledik feléjük, hanem csak úgy ácsorognak tovább, mintha mi sem történne, ezért tényleg csak kikerülni lehet őket.

A teszt nemzetközi hírnevet 1997-ben szerzett, amikor a Mercedes-Benz A osztályú autója megbukott ezen a teszten, a gyors manővertől felborult az autó. A teszt után számos változtatást végzett a Mercedes, hogy biztonságossá tegye az A osztályos autóit (ami végül az ESP menetstabilizátor kifejlesztését vonta maga után.)”

A teszt alapos ismerője a KM77 csapata, hiszen már számos járművet vetettek alá eme tesztnek, köztük elektromos meghajtásúakat is. Ezúttal a Volkswagen ID.4 került sorra.

A manővert a legerősebb, hátsókerék-meghajtású kivitellel hajtották végre és nem a legjobb eredménnyel végződött. Az egyelőre kérdéses, hogy az autón lévő Brdigestone Turanza mennyiben felelős ezért. A VW ID.4 erősen alul kormányzott, bár egyébként stabil és jól irányítható az egész manőver alatt – nagyon stabilnak, biztonságosnak és kiszámíthatónak tűnik. Talán sportosabb gumikkal javítani lehetne a teljesítményén. Ennek fényében adja magát a kérdés, hogy az ID.4 erősebb, GTX kivitele miként szerepelne egy hasonló manőverben?

Az ID.4 egyébként kiválóan szerepelt az Euro NCAP törésteszten:

Mivel az ENYQ iV és az ID.4 egyszerre került megtörésre, az ítészek egyszerre alkottak véleményt róluk:

„Az ENYAQ iV a Škoda első, teljesen elektromos járműve és ugyanazt a MEB platformot használja – a VW csoport moduláris platformját akkumulátoros elektromos járművekhez -, amelyet az új Volkswagen ID.4-hez és az Euro NCAP által tavaly tesztelt ID.3-hoz is használ a gyártó.

Az ENYAQ iV és az ID.4 egyaránt lenyűgöző teljesítményt nyújt és a különböző értékelési területeken legfeljebb néhány pont választja el őket. Robusztus szerkezetükkel, amelyek megvédik az utasokat, valamint az elülső, függöny- és középső légzsákokkal alapfelszereltségként, mindkét autó 90 százalék feletti pontszámot ér el a felnőtt utasok védelmében.

A kisebb ID.3-hoz képest az ID.4 és az ENYAQ iV nagyobb vonzerővel bír a nagyobb helyet igénylő családos vásárlók számára és a potenciális tulajdonosokat megnyugtathatja a gyermekeik, valamint a gyalogosok védelme.”

A pontos eredmények pedig az alább olvashatók. A 2029 kg tömegű ID.4 az alábbi értékeket hozta:

  • Gyermek utasok védelme: 93 %
  • Felnőtt utasok védelme: 89 %
  • Gyalogosvédelem: 79 %
  • Biztonsági asszisztensek: 85 %
Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!