Az angol nyelvű információk olvasgatása közben belegondoltam, hogy milyen jó lenne, ha egyszer itthon is lenne egy ilyen program, mint Angliában. Félreértés ne essék, a magyar kormányzat eddigi támogatásai is sok honfitárunkat segítette hozzá egy szép és új elektromos autóhoz, azonban ahogyan alakul át az autózás, úgy lesz egyre több embernek e-autója és ezeket alapesetben éjszaka (vagy akár napközben) kell otthon tölteni.
Ha manapság szeretne valaki egy wallbox-ot telepíteni az otthonába, komoly százezreket kell megmozgatni, hiszen nem elég csak magát a fali töltőt megvenni, de annak energiaellátásról, telepítéséről is gondoskodnia kell, nem beszélve az esetleges hálózatfejlesztési költségekről.
Ennek a problémának az áthidalásában segít már egy ideje az angol kormányzat azzal, hogy támogatást adott otthoni töltőpontok telepítésére (EVHS – Electric Vehicle Homecharge Scheme). Ezt a programot bővítették most ki további 50 millió Font értékben és az otthonokon túl már a kisvállalkozások, bérleményben élők és a jótékonysági szervezetek is igényelhetik a 350 Fontos támogatást. Ezzel is lehetővé téve számukra a személyzet és az ügyfelek számára történő töltési pontok telepítését (WCS – Workplace Charging Scheme).
A finanszírozási programot már megelőzte egy 20 millió Font értékű verzió is, itt még csak a helyi önkormányzatok indulhattak olyan utcai töltőpontok létesítésére, amik célja a nem családi házban élő e-autósok utcai töltésének megsegítése.
Az új töltési pontokba történő beruházást egy új, a töltőkkel kapcsolatos konzultációval párhuzamosan jelentették be az Egyesült Királyságban. A Közlekedési Minisztérium (DfT – Department for Transport) meg akarja vizsgálni a töltésekkel kapcsolatos fizetések egyszerűsítését és a töltők megbízhatóbbá tételét, mivel céljuk, hogy 2030-ra megszűnjön a belsőégésű motorral szerelt autók értékesítése az országban.
A DfT elsődleges célja a közeljövőben az, hogy a közterületi töltők használata minél egyszerűbb legyen, lehetőleg regisztráció és applikáció nélkül is indulhasson, valamint a töltők árazása átlátható, a fizetés pedig minél egyszerűbb legyen. Ehhez természetesen elvárás az olyan információk átadása is, mint a „tankolt” energia mértéke és annak ára. A DfT célja ezzel az, hogy az elektromos autók töltése legalább olyan könnyű és egyszerű legyen, mint manapság a dízeles, vagy benzines társaiké.