Napjainkban az autók fedélzeti rendszerei egyre nagyobb szerepet kapnak, ami már közel sem csak arról szól, hogy mutassák az átlagfogyasztást, vagy éppen a „nagynavi” segítségével jussunk el valahova. A fedélzeti információs és szórakoztató rendszer, vagy angolul infotainment system legfőbb feladata hamarosan az autó teljes irányítása is lehet, ahogyan az önvezető technológiák mindinkább előtérbe kerülnek. Ez rengeteg adatot jelent, amihez kellő sávszélesség is szükségeltetik majd. A jelenleg használatos 4G hálózat sem rossz, de mint minden, itt is folyamatos a fejlődés.
A következő lépcsőfok az 5G adatátviteli sebesség, amivel még gyorsabban mozgathatóak majd az autó és a felhő között az adatok. Mindez pedig létszükséglet az önvezető autók hatékony működéséhez. Tudja ezt Kína egyik legnagyobb telekommunikációs vállalata, a Huawei is. Az igények lefedésére pedig már készen is áll saját megoldásuk, a HiCar, aminek alapja a már tárgyalt 5G-s mobilhálózat lesz. Az első autó, ami megkaphatja ezt a fejlett fedélzeti rendszert, szintén kínai. Konkrétan a BYD zászlóshajója, a Han rendszerében mutatkozik majd be a HiCar, valamikor idén júniusban.
Ez pedig még csak a kezdet, hiszen 18 további autómárkával tárgyal már most a Huawei, köztük olyan nevekkel, mint az Audi és a Toyota. Visszatérve még az 5G hálózatra, a kínai Ipari és Információ Technológiai Minisztérium szerint az országban már most 200000 5G bázisállomás van, az év végére pedig ez a szám már eléri a félmilliót is.