Eric J. Wesley, az amerikai hadsereg fejlesztésért felelős részlegének altábornagya nemrég egy interjúban beszélt a haderő villamosításáról. Kiemelten fontosnak tarják a tisztán elektromos és hibrid járművek számának növelését a hadsereg mobilitásának növelése érdekében. Jelenleg nagy problémát jelent a csapatok számára logisztikai szempontból a megfelelő mennyiségű fosszilis üzemanyag utánpótlásának megszervezése és kivitelezése.
Számtalan alkalommal szóba került már különböző állami szervek hogyan profitálnának járműparkjuk elektromosításával Wesley azonban kifejti, hogy saját gyártmányú elektromos járművek üzembe helyezése vagy Teslák megvásárlása egészen más, mint az egész hadsereg villamosítása. Ahhoz, hogy egy ilyen szervezet életképesen tudjon működni elektromos járművekkel, nem csupán a járműpark cseréjére van szükség, hanem jelentős töltési infrastruktúra kiépítésére is.
Wesley szerint jelenleg az elképzelhetetlen, hogy a hadsereg egy az egyben lecseréli a járműveit elektromosra, ez egy hosszú és nehéz folyamat lesz. Nemrég a hadsereg már tesztelt is egy Chevrolet Colorado-t üzemanyagcellás kivitelben, azonban ezek a tesztek nagyon rosszul haladtak és végezetül eredménytelennek bizonyultak.
Minden akadály ellenére Wesley és csapata előkészít egy javaslatot a hadsereg jövőbeli elektrifikációjával kapcsolatosan, hogy bemutassák, ez a monumentális erőfeszítés milyen előnyökkel jár majd a jövőben.
Wesley is elismeri, hogy az autóipar jövője az elektromosság, innen már nincs visszaút, tehát a hadsereg számára sincs más lehetőség. Véleménye szerint ha a hadsereg képes lesz véghez vinni ezt az elektrifikációs folyamatot, az több okból is igen pozitív lesz.
A parancsnok elmondása alapján az átállás fontos része, hogy megbízható, könnyen hozzáférhető energiát biztosítsanak ne csak a járművek részére, hanem minden alrendszer üzemeltetésére is. És honnan lehet megbízhatóan áram?
A Pentagon a következő öt évben 400 millió dollárt szán hordozható nukleáris „erőművek” prototípusainak fejlesztésére, ami megoldást jelenthet az elektromos energia utánpótlásának problémájára.
Továbbá kiemeli, hogy hadászati szempontból milyen előnyösek lennének az ilyen csendes, alacsony hőhatású járművek, melyek kevés mozgó alkatrészt tartalmaznak, tehát nehezebb helyzetekben is kisebb az esélye a meghibásodásnak, illetve meghibásodás esetén is jóval könnyebb a javítás. A hatékonyságnövelés érdekében pedig akár egyforma akkumulátorokkal is fel lehet szerelni ezeket a járműveket, hogy azok pótlása, cseréje még egyszerűbb lehessen.