Kínában az előző év végén egy halálos vírus ütötte fel a fejét. A régóta ismert, és számtalan altípussal rendelkező koronavírusok egy teljesen új fajtája, a COVID-19 névre keresztelt kórokozó mostanra már ezernél is több halálos áldozatot szedett, a megbetegedések száma még a kínai kormány adatai szerint is 10 000 felett van. A járvány miatt számtalan gyár és üzem zárta be kapuit, tartva a vírus további terjedésétől, azonban hétfőn az Xpeng Motors, a NIO és az eHang gyáraiban is újra indult a munka.
Az Xpeng Motors határozott változtatásokat vezetett be a protokolljában a vírusra való tekintettel. A következőt nyilatkozták:
„Nagyon fontos, hogy elkerüljük a vírus terjedését a vállalat dolgozói között. Az egészség és a biztonság számunkra az elsődleges.”
A márka biztosítja dolgozóinak a lehetőséget, hogy otthonról végezzék feladataikat, az irodai bejárást és a személyes kontaktusokat elkerülve. Életbe léptek szigorú védelmi intézkedések is, azon dolgozók, akiknek másik városba kellett utazniuk, 7 napos karanténba kényszerülnek, azok, akiknek pedig súlyosan fertőzött területen van halaszthatatlan dolguk, 14 napig nem mehetnek közösségbe. Fontos, hogy ezek a korlátozások önként vállaltak, a vállalat dolgozói belátták, hogy a tudatosságra szükség van a jelenlegi helyzetben.
Azokat a munkásokat, illetve irodai dolgozókat, akiknek muszáj személyes kapcsolatot teremteniük egymással, különböző védőfelszerelésekkel segítik. Ezen felül minden dolgozónak részt kell vennie egy, a koronavírus elleni védekezésre tanító online kurzuson.
Amelyik meetinget csak lehet, online bonyolítják le, próbálnak elkerülni mindenféle találkozót. A zárt, szűk légterek is veszélyesek ilyenkor, így a liftek helyett a lépcsők használatát, tömegközlekedés helyett pedig más opciókat javasolják dolgozóiknak.
Az Xpeng 74 üzlete szerte a világon képesek működni, de mindegyik helyszínen szigorú higiéniás intézkedéseket vezettek be, védve a dolgozók és vásárlók egészséget. A vállalaton belüli intézkedések nagyon jó példaként szolgálhatnak arra, hogy milyen felelőssége is van az interkontinentális multiknak abban, hogy megelőzzünk egy világméretű járványt.
A személyes példamutatáson túl, az Xpeng Motors például ingyenes töltést biztosít a vásárlói számára saját töltőoszlopain, illetve létrehoztak egy online, virtuális bemutatótermet, ahol úgy nézhetünk szét, válogathatunk a termékek között, hogy valójában nem kell ellátogatnunk a boltba.
Továbbá összesen 4 millió RMB-t (renminbi [zsenminpi], közismert nevén jüan, Kína hivatalos fizetőeszköze, nagyjából 45 forintot ér 1 RMB) adományoztak Wuhan város kórházainak, egészségügyi intézményeinek, illetve a megbetegedetteknek. 500 000 RMB értékben orvosi- és védőfelszereléseket vásároltak a személyzet részére, köztük például 600 000 orvosi maszkot biztosítva, ami jelenleg hiánycikk Kínában, és kulcsszerepet játszik a cseppfertőzéssel (tüsszentés, köhögés) terjedő vírus visszaszorításában. És végül, másfél millió RMB összegben a márka G3 típusú hobbiterepjáróit adományozták a wuhani kórháznak, segítve ezzel a gyors és hatékony ellátást.
Egy másik kínai elektromos autógyártó, a NIO is leállította a működését, azonban ők az elmúlt időszakban a vártnál jobban teljesítettek, nekik ez most belefér. Hozzájuk hasonlóan cselekedett a
Hyundai is, ők is felfüggesztették a termelést a Reuters értesülései szerint. Az eHang, az e-autók iparágában úttörőnek számító vállalat lassan újraindítja a munkát a leállást követően. Lee Hang-koo, a Koreai Ipari-, Gazdaság- és Kereskedelmi Intézet vezető kutatója a következőket mondta:
„A Hyundai és a Kia jobban érintettek, ugyanis ők több alkatrészt importálnak Kínából, mint a több nagy autógyártó cég.”
Sajnos, az NBAA (National Business Aviation Association) törölte idei kiállítását, így az április 16–18. közé tervezett ABACE 2020 elmarad. A pekingi autóshow tervezett időpontja április 21–30, a szervezők a vírus további terjedésétől tették függővé a rendezvény halasztását.
Összességében elmondható, hogy a koronavírus lassan kontroll alá kerül, így a nagy kínai elektromos autógyártók vissza tudtak térni a termeléshez, a legtöbb cégnél újra indult a termelés, azonban a szigorú szabályozások bevezetése és betartása a következő időszakban is létfontosságú.