„Das” elektromos autó 1. rész: Volkswagen e-Golf bemutató

0
Érdekes autó a Volkswagen Golf, sokan szeretik (köztük én is, hiszen jelenleg is Golffal járok, sorban a harmadikkal), sokan pedig nem értik, mi a jó ebben a kocsiban. Ez szerintem elsősorban a legfőbb tulajdonsága miatt van: tökéletesen kimért arányokkal rendelkezik és kiváló minőségű anyagokból épül fel. A Volkswagen a Bogár után a Golf személyében is egy olyan autóipari mérföldkövet alkotott, amiről egy egész kategóriát is elneveztek, ami a kompakt (vagy Golf)-kategória. A jövő pedig egyre inkább oda mutat, hogy az ID. család és annak első tagja, az ID3 fogja továbbvinni ezt az örökséget!
A kezdetek
Tehát ezért  fontos az a tény, hogy a Volkswagen a Golf 7. generációjából készített egy tisztán elektromos verziót is, hiszen nagyon nagy a Golf rajongótábora és presztízse. Az elektromos Golf ötlete nem új, már az 1. 2. és 3. generációból is készült egy ilyen kiadás, City Strommer néven.
Jelen cikkünk alanya a 2013-as Frankfurt Motor show-n mutatkozott be a nagyközönségnek és 2014 február 14-én meg is kezdődtek a kiszállítások. Németországban akkor 34.900 eurós kezdőáron lehetett megvásárolni.
Az első generációs e-Golf nagyfeszültségű akkumulátora  névlegesen 24,2 kWh volt, amivel EPA mérési ciklus szerint 134 km-t tudott megtenni. Majd eljött a 2017 és a Volkswagen úgy döntött, kibővíti az e-Golf akkupakkját, így ezekben az autókban már névleges 35,8 kWh kapacitás lakik a padlólemezben. Cikkünk és tesztünk alanya pedig ez a második generációs kivitel, aminek hatótávjáról és fogyasztásáról mi magunk számolunk be inkább, így a katalógusértéket most nem írom ide 🙂
De mit mutat számokban az e-Golf? Először a külső és a legfontosabb paraméterek (pl.: csomagtartó méret) számait mutatnám be:
Hosszúság:         4270 mm
Szélesség:         1799 mm
Magasság:         1482 mm
Csomagtartó méret:     341 liter
Fordulókör:         11 m
Saját tömeg:         1540 kg
Össztömeg:         2020 kg
Külső tulajdonságok
Kívülről nem sok minden különbözteti meg az e-Golfot egy belsőégésű kiviteltől, de azért a zöld rendszámon túl vannak apró, de szépen kidolgozott figyelemfelhívó részletek, hátulról kezdve a kifejezetten erre a típusra szabott lökhárító tanúskodik az elektromos meghajtásról! A hátsó lámpák LED technológiát használnak, az irányjelző fény pedig már az új, „futó”-jellegű.
A tolatókamera képe éles és szép felbontású, ráadásul mindig tiszta lesz, hiszen az optika a hátsó, felnyíló embléma mögött lakik.
Képtalálat a következőre: „vw golf 7 tolatókamera”
Oldalról csupán a direkt ide tervezett, alacsony légellenállású felnik mutatják a környezettudatosságot, míg előröl azért jóval több minden mutatja ezt. Kezdve a speciálisan e-Volkswageneken fellelhető LED-es nappali menetfénnyel (ilyen van az e-Up!, Passat és Golf GTE verziókon is).
e-Golf éjjeli fények
Messziről felismerhető az egyedi formájú LED-es nappali menetfény!

De az első lökhárítón végigfutó és a fényszórókban is folytatódó kék csík, valamint az „e-Golf” plakett szintén mutatják az autó identitását.

Beltér és dizájn
A külső után üljünk is be az autóba kicsit. Nagyon nem szeretném bőre engedni ezt a részt, hiszen mostani tesztünk elsősorban az elektromos meghajtásra vonatkozó részeket kívánja kiemelni, de természetesen a teljes élménynek része az utastér is, mint minden autó esetében. Én azért is szeretem már több, mint 12 éve a Volkswagen Golfot, mert anno a 4. generációval a beltérre és az abban használt anyagokra egy olyan mércét állítottak fel a korabeli autókhoz képest, amit azóta is hoznak minden típusban. Így van ez a 7. generáció esetében is, ezt nálunk nagyobb és elismertebb autós médiumok is megmondják az aktuális Golf tesztekben.
Tehát miután elhelyezkedtünk az ülésben (ami természetesen “németesen” keményre van tömve), az alábbi látvány fogad minket.
A „fedélzet”
Az 5-ös Golfból kifejlődött klímapanel
Előválasztókar és környezete

Ez a modell már a Digital Cockpit fantázianéven futó digitális műszerfallal van felszerelve, ami szerintem az egyik legjobb dolog a mai autókban, hiszen számtalan módon konfigurálható az, hogy mit lássunk rajta.

Így van ez az e-Golf esetében is, hiszen a jobb és bal oldali kerek “műszeregység” közepén lévő adatok fajtájának kijelzése megválasztható, akárcsak a középső szekció.

Volkswagen Digital Cockpit

Készülünk egy alapos fedélzeti menürendszert bemutató cikkel is hamarosan!

További elem a mai autóknál a LED-es hangulatfények megjelenése, amivel a Golf is rendelkezik, igaz itt a színek nem konfigurálhatóak, fixen a kék szín jelenik meg mindenhol, ám mégsem bántóan. Sokak szerint bazári az ilyen fejlesztések megjelenése, de szerintem nagyon sokat tud dobni az autóban töltött idő minőségén!
Világító küszöbléc
LED-es dekorpanel az első ajtókban

Összességében elmondható, hogy az e- Golf beltere gyakorlatilag ugyanaz, mint belsőégésű társainak, egyedül a csomagtartó mérete csökkent az eredeti 380 literről 341 literre, ami vállalható kompromisszum. Így is egy kényelmes, teljes értékű családi autó tud lenni!

A kábelek tárolására szolgáló rekesz alig vesz el a helyből.
Hátsó üléssor

Műszaki adatok és gépészet

Elérkeztünk a lényeghez, ami itt az elektromos hajtásláncban keresendő. A padlólemezben nincs különbség, mindkét generáció az MQB padlólemezre épül. Az alábbi táblázatban az első és a második generáció főbb, hajtáslánc-béli tulajdonságait szedtük össze, a könnyebb áttekinthetőség érdekében:
1: 85 kW (115 LE) 270 Nm. Akkupakkja 318 kg tömegű, kapacitása pedig 24,2kWh (21,2 kWh használható). Fed.töltő: 3 fázisú, 7.2 kW
2: 100 kW (136 LE) 290 Nm. Akkupakkja 318 kg tömegű, kapacitása pedig 35,8 kWh (31,4 kWh használható). Fed.töltő: 3 fázisú, 7.2 kW
Egyik generáció akkucsomagja sem használ folyadék-alapú temperálást, azaz nem kering a cellák körül folyadék, ami hűtené, vagy fűtené azokat, viszont mindkét kivitel esetében az elektromos motorok az első tengelyt hajtják. Az e-Golf jelenlegi magyar kezdőára a konfigurátor szerint 12 503 150 Ft-ról indul, de ebből nincsenek még levonva az alkuk, kedvezmények és a maximum 1,5 millió forint állami támogatás.
Nos, elérkeztünk kétrészes cikkünk első felének a végéhez. Mivel a fogyasztási és töltési adatokat alaposan szeretném kitárgyalni, így azoknak egy külön, második cikket kívánok szentelni. Tehát minden olvasónkat várjuk vissza, hiszen a második részen felül az e-Golf fedélzeti rendszerét is egy külön és alapos cikk keretein belül szeretném bemutatni minden érdeklődő olvasónknak!

Az autóról hamarosan videós teszt is elérhetővé válik, amin még dolgozunk, hogy a legjobb minőséget hozhassuk el nektek! Addig is iratkozzatok fel Youtube csatornánkra!

Regisztrálj az új fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. Regisztrálj még ma! “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!