Holnap, azaz december másodikán mutatják be hivatalosan a Nissan Leaf versenyváltozatát a Leaf Nismo RC-t Tokióban a Nismo fesztiválon a Fuji International Speedwayen.
Azonban már ma lehullt a lepel a versenygépről aminek a teljesítménye és nyomatéka több mint a kétszerese az elődmodellnél.
A Leaf Nismo RC összkerékhajtást kapott, így mind a két tengelyre jutott egy elektromos motor. Egyenként 120 kW teljesítményűek és 640 Nm csúcsnyomatékkal bírnak. A komplett hajtáslánc elemei az új Leafből származnak, azonban a karosszériát alaposan átdolgozták. Alaposan eltér a közúti változatétól, sokkal agresszívabb lett.
A Nissan nyilatkozata szerint, az új összkerékhajtás kiemelkedő kanyarképességgel ruházza fel a Nismo RC-t. Egymástól függetlenül osztják szét az erőt a két tengely között, a nyomatékot pedig egyből eljuttatják ahhoz a kerékhez ahol a legnagyobb a tapadás. Az akkupakk középen kapott helyett, akárcsak a közúti modellben. Az autó össztömege 1220 kiló, ami a könnyű anyagoknak és a teljesen karbon monocoque rendszernek köszönhető. A 0-ról 100km/h-ig a gyorsulás mindössze 3,4 másodpercet vesz igénybe, azaz 50 százalékkal gyorsabb mint az elődje!
A karosszéria három részből áll, ezért az első és a hátsó szekciók eltávolíthatóak. Egyedül az ablakok fixek, továbbá elöl és hátul LED lámpák kaptak helyet. A hátsó szárny állítható mely az ideális leszorítóerőről gondoskodik. A hossza 4546 milliméter, tengelytávja 2750 mm, magassága pedig 1212 mm.