Az elmúlt hónapok és évek spekulációi után a Tesla végül megerősítette, hogy az Európába szánt hármas modelleket CCS csatlakozóval fogják felszerelni. A Model S-hez és X-hez pedig egy adapter érkezik, akárcsak a CHAdeMO adapter.
Ezzel a lépéssel pedig a Tesla utat nyitott szinte az összes töltőhöz ami Európában létezik, ugyanis ezeket az autókat ezután tölthetjük a Tesla saját Supercharger hálózatáról, CCS és CHAdeMO villámtöltőkről is. Továbbá érdemes megemlíteni a jelenlegi CHAdeMO adapter nem kompatibilis a Model 3-al. A Tesla-t ismerve ez csak átmeneti. Bizton állíthatom, mire megérkeznek az első fecskék a vevőkhöz, addigra már a CHAdeMO adapter is kompatibilis lesz!
Ezenkívül a Tesla közleményben tudatta, hogy a legújabb töltőállomásait felszereli a CCS szabvány támogatásához. Ugyanis áprilisban csatlakozott az Ionity hálózathoz, ami Európában a legambiciózusabb és legelőremutatóbb projekt a Tesla Supercharger óta.
„Miközben a Tesla tulajdonosoknak a legkényelmesebb és legmegbízhatóbb töltési megoldások állnak rendelkezésükre -ide értve az otthoni és a végponti (destination) töltést, valamint a Superchargereket- szeretnénk még ezeket is kibővíteni, lehetővé téve külső partner által gyártott töltők használatának lehetőségével. A Model 3 európai bevezetését megelőzően a meglévő Supercharger töltőinket egy második kábelezéssel is kiegészítjük, segítendő a Model 3 még jobb tölthetőségét, amit CCS Combo 2 porttal fogunk felszerelni. A Model S és X tulajdonosok továbbra is teljes körű hozzáférést kapnak majd a hálózathoz, és egy CCS Combo 2 adapter is hamarosan megvásárolható lesz, ha felmerül rá az igény.”
Szóval, a Tesla ismét letett valamit az asztalra, és ezzel a húzással előremozdította az elektromos autózást. Egy autó, ami végre az összes töltő szabvánnyal kompatibilis lesz! Gratulálunk!
Ide kattintva csatlakozhatsz a legnagyobb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz, ahol elmondhatod a véleményed.