A holland Fastned egy érdekes kimutatást adott közre, mely azt vizsgálja, hogy egyes modelleknél hogyan alakul a villámtöltés sebessége.
Az alábbi grafikonok a BMW i3, Hyundai IONIQ Electric, Nissan LEAF és a Volkswagen e-Golf esetében vizsgálódott.
BMW i3
Az autó, akkumulátorát tekintve 2 kiadásban vásárolható meg: 22 és 33 kWh. A nagyobb akkucsomag úgy tűnik, egy kicsivel gyorsabb (nagyobb teljesítményű) töltést engedélyez.
Hyundai Inoiq Electric
A dél-koreai induló esetében az akkumulátorkapacitásból 28 kWh használható és itt egy érdekesség is megfigyelhető. Amikor egy 175 kWh-s ultra gyors töltőt csatlakoztattak az autóra CCS csatlakozón, 70 kW teljesítménnyel is tudta tölteni az autó az akkumulátorait. 100 km-re elegendő energiát nagyjából 20 perc alatt lehet az autóba tölteni.
Nissan Leaf
Az első generáció 24 kWh és 30 kWh, míg az új Leaf már 40 kWh kapacitással vásárolható meg. Az első generáció esetében a 30 kWh-s akkucsoamagon felül további fejlesztéseket hozott a töltésre vonatkozóan is, ez látszik is az alábbi grafikonon. A második generáció esetében egyre nagyobb vásárlói felháborodás kezd kerekedni a „rapidgate” ügyben. Lényege, hogy az egy napon belüli 2. és további villámtöltések okozta hőmérséklet-emelkedés az akkucsomag belsejében jelentősen visszaveszi a töltésidőt, ami egy hosszabb utazás esetén nem a legjobb. A Nissan jelenleg vizsgálódik az ügyben.
Volkswagen e-Golf
A németek elektromosa kezdetben 24.2, majd 35.8 kWh (bruttó) kapacitással érkezett a piacokra és a Leafhez hasonlóan nem rendelkezik folyadékhűtéssel az akkucsomag. A nagyobb akkucsomag nem hozott magával jelentős fejlesztéseket a töltés sebességére vonatkozóan. A kisebb akkucsomag esetében 75%, a nagyobb akkucsomagnál pedig 80% után veszi vissza a töltő a teljesítményt, kímélendő az akkumulátorokat.