A Volkswagen Motorsportnál az egész hegyi versenyes projektet az átfogó F1-tapasztalattal bíró Willy Rampf vezeti, aki elmondta, hogy az I.D. R Pikes Peak tervezését számítógéppel végezték, és tudták, „nincs idejük arra, hogy több tesztautót is építsenek, tehát rögtön az első nekifutásnak be kellett jönnie”. A cél a kellően nagy teljesítmény mellett a minél alacsonyabb tömeg elérése volt a cél – nagyon úgy néz ki, hogy ez sikerült is a fejlesztőknek.
A végső autó kevesebb mint 1100 kilót nyom sofőrrel együtt, említette a a divízió technikai igazgatója, François-Xavier Demaison. Hozzátette, hogy a simulációk során fokozott figyelmet fordítottak a szilárd, de kompakt megoldásokra. Ezért majdnem teljesen mellőzték az olyan drága anyagokat, mint a titán. A váz, a felfüggesztés és a biztonsági struktúra részei szinte egy az egyben acélból és alumíniumból készültek.
Kiderült, hogy az I.D. R Pikes Peak összesen 680 lóerős amit az első és a hátsó tengelyen található elektromos motorok révén ér el az elektromos autó. Akkumulátorai pedig annyira kompaktak, hogy a versenyző – Romain Dumas – mögött és mellett tudták beépíteni őket, ezzel pedig tökéleres súlyelosztást értek el.
A váz egyes elemei és az aerodinamikai komponensek a rendkívül könnyű karbon-kevlár kompozitból készülnek, ami kapcsolódási pontot hozott létre a közúti I.D. modellekkel, melyek az elkövetkező években jelennek meg az utcákon. Rampf megerősítette, hogy a fejlesztés során szorosan együtt dolgoztak a Wolfsburgban aktív kollégákkal. A cockpitot ultrakönnyű karbon alkotja, a partnerként szerepet vállaló OMP a lehető legkönnyebbre vette Dumas overálját, az üléshuzatot és a hatpontos biztonsági öv anyagát. Még a szponzorok logóit is nyomtatás révén helyezik el az overálon, ellentétben a varrott logókkal, spórolva a tömegen.
Utóbbit illetően egy kis akadályba ütköztek a szakemberek, ugyanis a Pikes Peak International Hill Climb szabályai kikötik, hogy minden versenyzőnek viselnie kell egy nagy, 40 négyzetcentiméteres „emblémát”, ami az esemény hivatalos logója. A Volkswagennél úgy tervezték, hogy ezt is nyomtatás révén viszik fel az overálra. „Ezt elutasították. A szabályok értelmében fel kell varrni. Az ehhez használt fonál majdnem annyit nyom, mint maga az overál”– mondta Demaison egy kacsintás kíséretében.
Érdekelnek a hírek, érdekességek a Volkswagen és az Audi világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Volkswagen, Audi Elektromos és Plug-in hibrid Autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!