Tegnap, a Volvo Cars és a Geely Holding közleményben jelentette be, hogy közösen mintegy 640 millió eurót invesztálnak a Polestar termékek, a márka és az iparági fejlesztések beindításához.
A bejelentéssel egy időben bemutatták a Polestar 1-et, ami egy 600 LE-s teljesítménnyel és 1000 Nm-es nyomatékkal megáldott kétajtós, négyüléses hibrid kupé. Nem is akármilyen hibrid, a gyártó szerint elektromos módban akár 150 kilométer megtételére is képes lehet. Ezzel kategóriájában egyedi lesz, mivel a jelenleg piacon levő phev autók még megközelíteni sem tudnak haosló hatótávot. Az autó gyártása a kínai Chengduban indul 2019-től. Részben Volvo alapokat használva, a svéd-kínai gyártó saját fejlesztésű SPA moduláris platform lesz a Polestar 1 alapja. 50%-ban Volvo, 50%-ban pedig a Polestar fejlesztések és technológiák kapnak helyet az autóban. A Polestar 1 lett az első olyan modell ami a vezethetőség maximális kihasználása érdekében Öhlins elektronikus felfüggesztéssel kerül bemutatásra. Teljesen karbonszálas karosszériával az autó súlya 45%-al lett könnyebb.
2019-ben a Volvo Car Group egy második kisebb modellt is a piacra akar dobni, Polestar 2 névvel. Ez lesz a márka első teljesen elektromos modellje, így az egyike lesz annak az öt Volvo és/vagy Polestar márkanév alatt debütáló tisztán elektromos-üzemű autónak, amely 2019 és 2021 között érkezik majd meg a piacra. A következő Polestar modellek pedig már csak és kizárólag elektromos hajtáslánccal fognak érkezni. A Polestar 2, közepes méretű autó a Tesla Model 3 kihívója lehet.
A Polestar modelleket csak és kizárólag online lehet megvásárolni.