Az elektromos autók gyártása során ma még az a helyzet, hogy minden akkugyártótól, minden kapacitást azonnal felszippant az ipar. A nagy autógyártók sorra jelentik be ambiciózus terveiket a környezetkímélő elektromos autóikról és azok számának növeléséről a következő években. Közülük is kiemelkedik a Tesla, akik valóban képesek lennének a szinte végtelen mennyiségű akkucellát megvenni. Elon Musk megmondta korábban, hogy ők minden cellát megvesznek, amit csak lehet.
A Model S 2012-es indulásakor még nagyon más volt a helyzet, mint most, akkor még elég volt a Panasonic-al együttműködni, hogy az autókhoz szükséges cellák rendelkezésre álljanak. Ám a világ nagyot változott 2012 óta és ma már egyértelműen az elektromos meghajtás az irány.
Azóta a Tesla kinőtte a startup-jelleget és a világ legnagyobb autógyártói között is a legjobb helyeken szerepel. Amerika és Ázsia után már épül az Európai gigagyár is Németországban, míg hazai pályán már duplázni készül a Tesla a texasi üzem megépítésével. Autók tehát lesznek, de azokba ugye akkumulátorok is kellenek.
Ahogyan az évek alatt felpörgött a termelés, úgy nőtt a Tesla igénye az akkucellák iránt. A Panasonic kiváltságos helyzete tehát lassan feloldódott és folyamatosan kerültek képbe más ázsiai akkugyárak is.
A CATL után az LG Energy Solution is megjelent a beszállítók névsorában. Míg előbbi az olcsóbb autókat lehetővé tevő FP (lítium-vas-foszfát) akkumulátorcellákat szállítja Musknak, addig az LG a drágább és újabb 4680-es cella beszállításáért felel majd.
Ha valami jó és azt még jó áron is kínálják, abból rengeteget fog eladni az, aki gyártja. Ez várható volt a kedvezőbb árú Model 3 esetében is, a CATL nem győzni szállítani az LFP cellákat, így a Tesla egy újabb beszállítót keres arra, hogy az olcsóbb cellákból még többet tudjon magáénak. A Reuters szerint legalábbis pontosan ez történik, ezért a Tesla tárgyalásokat kezdeményezett a kínai EVE Energy vállalattal, hogy tőlük vásárolhassanak még több LFP cellát, kiegészítendő a CATL kapacitásait. Az információ még nem hivatalos, így egyelőre fenntartásokkal kezelendő.
Az LFP vagyis a lítium-vas-foszfát akkumulátor cellák egyébként a NCA (lítium-nikkel-kobalt-alumínium-oxid) akkumulátorok kobalt nélküli, olcsóbb alternatívái. Az LFP akkumulátoroknak számos előnyük is van, ezek közül egyértelműen az ár a legnagyobb. Mivel nem tartalmaz kobaltot, ami az akkumulátorcellák legdrágább összetevője az ára igen kedvező, olyannyira, hogy egyesek szerint az autó végső ára 25 százalékkal is csökkenhet.