A címet olvasva joggal merülhet fel a kérdés az olvasóban, hogy miért irkálunk mi arról, hogy mi történik Angliában? A felvetés jogos és meg is válaszolom. Egyrészt a töltőhálózat bővülése (legyen szó bármelyik országról) az elektromos mobilitás fejlődésének szempontjából rendkívül fontos, hiszen minél több töltő és elektromos autó van az utakon, annál előbb visszaszorul a belsőégésű autók jelenléte. Másrészt a Shell saját töltőhálózatának fejlődése szempontjából Magyarország azon kiemelt lokációk között szerepel, ahol a Recharge töltők legkorábban megjelenhetnek!
Magyarország a Shell 5. európai (és a világban a 9.) piaca, ahol a márkát bevezetik. A szolgáltatást két állomáson vezették be idehaza, és azoknak az autósoknak kínál töltési lehetőséget, akik az M3-as autópályán, valamint az M7-es autópálya mentén Budapestről Szlovénia és Horvátország irányába utaznak.
Nem túlzás tehát azt mondani, hogy ami Angliában történik, az rövid időn belül Magyarországon is megtörténhet, még ha nem is akkora léptékben. Éppen ezért fontos tudni, hogy hol tartanak az angol folyamatok. Februárban már beszámoltunk arról, hogy hol tart a program, ám most további részletek derültek ki.
Az egyik legfontosabb infó, hogy Angliában 2025-ig 5000 töltőoszlopra bővül a Recharge szolgáltatás, míg világszerte 500 000 oszlopra, szintén 2025-ig bezárólag. Munka lesz bőven ezzel a bővüléssel, hiszen a Shell angliai üzletágának vezetője (Sinead Lynch) szerint jelenleg csupán közel 100 oszlop található Angliában, jellemzően 50 és 150 kW-os DC villámtöltési teljesítményt kínálva.
Első körben ezen szám megduplázása lett kiűzve 2021 végére, vagyis a közel 200 oszlop elérése. 2025-re pedig több, mint 500 angol Shell benzinkútra fog DC villámtöltőket telepíteni, természetesen az eredeti, 5000 darabos célkitűzés keretein belül. De a villámtöltők elhelyezése csak a kezdet, hiszen Lynch szerint az úti cél-töltők piacára is be kívánnak hamarosan lépni saját megoldásaikkal.