Úgy tűnik, a jövőben egyre inkább azon autógyártók lesznek előnyben a többiekhez képest, akik elő tudnak rukkolni saját fejlesztésű akkucellákkal. A Tesla már egy ideje saját kézben tartja ezen fejlesztéseket, elég csak a nagy sikerű 4680-as cellára gondolnunk, de vehetjük alapul a Volkswagen esetét is, akik a nem is olyan régen megtartott Power Day alkalmával álltak elő egy saját tervezésű és gyártású akkucella ötletével.
Természetesen Kína egyik legmeghatározóbb, elektromos személyautókkal is foglalkozó márkája, a BYD sem akar lemaradni az élmezőnytől. Egy ideje már ők is rendelkeznek saját fejlesztésű akkucellákkal, Blade néven futtatják a technológiát.
A vállalat legújabb sajtónyilatkozata szerint az új iparági sztenderdeket felállító, kiemelkedően biztonságos akkumulátoruk készen áll a sorozatgyártásra és első körben az idén, Norvégiában bemutatkozó, hétüléses BYD Tang SUV gyomrában bizonyíthat. Most pedig újabb négy elektromos autót jelentette be a BYD, melyek már ezt a kiváló cellatechnológiát alkalmaznák majd: Qin PLUS EV, Song PLUS EV és a Tang, valamint az E2 idei (2021-es) kiadásai.
Sajnos első körben mind a négy autó csak a kínai piacon lesz megvásárolható, de köszönhetően a BYD európai személyautós erőfeszítéseinek, talán kontinensünkön is felbukkannak hamarosan ezek az autók. Ha a Tang norvégiai premierjét vesszük számításba, talán nem alaptalan a várakozásunk:
A BYD már 2020 júliusa óta van jelen a Blade akkumulátorokkal, így mondhatjuk, hogy bizonyított a technológia. Nincsenek öngyulladások, robbanások vagy hibák. A cella méretei: 96 cm X 9 cm X 135 cm. A cellák modulokba rendezhetősége is fejlődött, akár 50 százaléknyi hely is nyerhető egy Blade akkupakk használatával.
A gyártás házon belül kerül megoldásra a márka kínai üzemében (Chongqing), kezdetben éves szinten 20 GWh gyártói kapacitásra beállítva. De ez még csak a kezdet, a BYD készen áll más autómárkáknak is értékesíteni a Blade technológiát, kész akkucellák képben. Egyes értesülések szerint a Hyundai Motoros már tárgyal a BYD-el, hogy a kínai piacra készülő Hyundai elektromos autókba a Blade cellák kerüljenek. A Hyundai ezzel a lépéssel önmagát is könnyebb helyzetbe hozza, hiszen a felszabaduló akkucellák más járművek gyártási darabszámait növelhetik.