A címet olvasva bizonyára felhördül pár olvasónk, hogy hogy kerül a Tesla és a luxus-kategóriás autó egy relációba, amikor Elon Muskék még az illesztési hézagokat sem tudják rendesen megcsinálni és különben is az Audi-BMW-Mercedes-Benz trió ’A’ luxus-kategóriás szedán.
Erre szokott jönni a válasz, hogy egyrészt a Tesla autói innovációban gazdagok és különben is árban hasonló a Tesla és a fent említett trió árképzése. A most említett indokok további fejtegetését innentől viszont meghagynánk másoknak és inkább a számokat hozzuk el olvasóinknak, amikkel vitatkozni ugyan lehet, de nem érdemes.
Az Automotive News magazin most begyűjtötte pár luxus-kategóriás márka Egyesült Államok-béli értékesítései számait és egyszerűen csökkenő sorrendbe állította azokat. Ezzel pedig kiderült az, hogy 2020-ban az Audi eladásit túllépte a Tesla az Államokban:
- BMW: 287 259 db
- Lexus 271 384 db
- Mercedes-Benz*: 265 600
- Tesla: 200 561
- Audi 183 594
*A gyűjtésben nincsenek benne a Sprinter és a Metris eladási számai.
A Tesla 2020-ban közel 200 ezer autót adott el az Államokban, míg az Audi 183 ezret. 2019-ben ez még úgy nézett ki, hogy az Audi vezetett közel 50 000 eladott darabbal. Tekintve, hogy az Audi lehagyását közel 17 000 plusz eladott autóval megoldotta a Tesla, ennek fényében simán elképzelhető, hogy 2021-ben már a Mercedes-Benz számait is eléri Elon Musk cége, ami egy újabb komoly eredménnyel lenne egyenlő! Fontos elmondani, hogy ezekben a számokban benne vannak az egyes márkák belsőégésű autói is, míg a Tesla csak tisztán elektromos meghajtással operál. Ennek fényében különösen erősek az adatok!
Nem ez az első eset, hogy ez megtörténik. Emlékezzünk a JATO Dynamics adatgyűjtésére 2019 tavaszáról. Ekkor esett meg elsőként, hogy Európában a prémium szedánok (pl.: Audi A4, C-osztály, 3-s BMW) piacán megjelent a Tesla és mindent letarolt.
A képen szereplő kétoszlopos táblázatban az látható, hogy 2018-ban még 0 százalékos volt a Model 3 részesedése a piacból, míg 2019-ben 2 hónap alatt átvette a vezetést 31százalékkal. Ezzel odavert a legnagyobb európai márkák ide vonatkozó típusának. Mindezek fényében kíváncsian várjuk, mit hoz a témában 2021.