Úgy tűnik, az angolok „nemzeti akkumulátorgyára” nem marad magára a munkálatokban, ugyanis pár napja jelentette be az üzem menedzsmentje, hogy a német Siemens is besegít az előkészítő munkálatokba és egyben segít felszerszámozni azt.
A Siemens fogja szállítani az üzem automatizált gyártóegységeinek és villamos megoldásainak jó részét. Ezen túl pedig szimulációs közegeket is rendelkezésre bocsát majd a terület egyik szakértője, a Digital Twin, amivel különböző szituációkat lehet majd modellezni, többek között problémás eseteket és gyártási helyzeteket, így ezekre is fel tud készülni az üzem.
„Örömmel kezdünk bele ebbe a technológiai együttműködésbe. A Siemens-szel való együttműködés, valamint a Digital Twin és annak szimulációs technológiák terén szerzett globális szakértelmének kiaknázása kulcsfontosságú szerepet játszanak abban, hogy a Britishvolt tartani tudja a szoros határidőket, így 2023 végéig megkezdhesse a világszínvonalú akkumulátorok nagyüzemi gyártását. Azzal, hogy képesek leszünk szimulálni a lítium-ion akkumulátorok és cellák bonyolult gyártási folyamatait, lehetővé válik számunkra, hogy a kulcsfontosságú elemeket gyorsabban piacra segíthessük. Az olyan vezető globális partnerekkel való együttműködés, mint a Siemens, segít abban, hogy szilárdan haladjunk azon küldetésünk felé, hogy megépítsük az Egyesült Királyság első akkumulátoros gigagyárát!” – Britishvolt CEO, Orral Nadjari.
A gyár beruházása során a tervezett összeg első körben 1,2 milliárd angol Font, míg a teljes gyártói kapacitás eléréséhez 2,6 milliárd Font szükségeltetik majd. A Britishvolt elmondása szerint ez lesz a legnagyobb ipari beruházás Észak-Anglia történetében az ottani Nissan gyár 1984-es megnyitása óta. Ha minden a tervek szerint halad, az új helyszínen már 2023 közepén megépülhet a gyár és beindulhat a termelés. Az itt készülő cellák elsősorban az angol autóipar elektromos mobilitásra való áttérésben lesz segítségül.
Ha megvalósul teljes egészében a beruházás, nagyjából 3500 munkahely létesülhet és további 5000 főnek biztosít munkát a beszállítói láncolatokon keresztül. Az angolok jelenleg nem rendelkeznek saját akkumulátortechnológiával a gyártást illetően, így vélhetően a Britishvolt licenc alapján gyártana (legalábbis a kezdeti időkben biztosan) cellákat valamelyik nagyobb gyártónak fizetve érte és saját logóval eladva. Augusztusban még az volt a terv, hogy ezt az impozáns gyárat Bro Tathan mellett egy üres légierő (Royal Air Force) támaszponton építenék meg, Dél-Wales területén. A várhatóan több ezer főnek munkát biztosító vállalat tavaly december óta viszont már másik helyszínben gondolkodik, ez pedig Észak-Anglia, pontosabban Blyth városa. Állításuk szerint minden felmerülő igényük kielégítésre kerül az új helyszín által, ami vonzó a megközelíthetősége és a sokszínű szállítmányozási lehetőségei révén.