A Škoda hivatalosan is megkezdte az új elektromos, Škoda Enyaq iV gyártását a csehországi Mladá Boleslav főüzemében. A Škoda Enyaq iV lesz a Volkswagen-csoport harmadik olyan autója, ami már a csoport MEB platformjára épül a VW ID.3 és a VW ID.4 után.
A Škoda Enyaq iV gyártása, az Octavia és a Karoq modellekkel párhuzamosan zajlik majd, köszönhetően az MQB és MEB platformra épülő modellek gyártásának kezelésére szolgáló 32 millió eurós beruházásnak. Michael Oeljeklaus, a Škoda termelési és logisztikai igazgatótanácsának tagja kihangsúlyozta ezt:
„Az Enyaq iV a Škoda első sorozatgyártású modellje, melyet a kezdettől fogva elektromos járműként terveztek. Ez azt jelenti, hogy az új SUV gyártási folyamatai merőben eltérnek a hagyományos belső égésű motorral szerelt modellek gyártásától. Ezek megmutatkoznak azokban a kiterjedt előkészítési és átalakítási intézkedésekben is melyeket tavaly nyár óta hajtottunk végre a Mladá Boleslav üzemben. A Skoda Enyaq iV gyártásának mai megkezdése a csoport egyetlen olyan gyártósorán, ahol az MEB és az MQB platformra épülő járművek is készülnek, különleges pillanat az egész csapat számára.”
Az ENYAQ iV három különböző akkumulátorkapacitással és öt teljesítményváltozattal lép piacra.
Az alapmodell a ŠKODA ENYAQ iV 50, amelynek 55 kWh-s akkumulátor kapacitása lesz, és a hátsó tengelyre szerelt 109 kW-os (148 lóerős) villanymotorjával egy töltéssel akár 340 kilométer megtételére is képes lesz. Gyorsulása százra 11,4 másodperc. A töltése DC-n (egyenárammal) 50 percig tart 5-ről 80%-ra, és max. 50 kW-os a töltési teljesítménye.
A következő lépcső a ŠKODA ENYAQ iV 60, ez 132 kW-os (176 LE) villanymotorral és 62 kWh-s akkumulátorral érkezik. Ennek a verziónak a hatótávolsága 390 kilométer. Gyorsulása százra 8,9 másodperc. A töltése DC-n (egyenárammal) 42 percig tart 5-ről 80%-ra, és max. 100 kW-os a töltési teljesítménye. 50 kW esetén 55 perc ugyanez.
A legnagyobb távolságot, akár 510 kilométert, a ŠKODA ENYAQ iV 80 kínálja majd, 82 kWh-s akkumulátor kapacitással és 150 kW-os (201 LE) elektromos motorral. Gyorsulása százra 8,7 másodperc. A töltése DC-n (egyenárammal) 38 percig tart 5-ről 80%-ra, és max. 125 kW-os a töltési teljesítménye. 50 kW esetén 70 perc ugyanez.
Ezek a változatok eddig mind hátul hajtottak, de érkezik két négykerék-meghajtású változat is, amelyek mindegyike a legnagyobb akkupakkot használja, és a hátsó tengelyeken kívül egy második elektromotor is lesz az első tengelynél.
Ezek egyike a ŠKODA ENYAQ iV 80X 195 kW-os (261 LE) teljesítményt nyújt, míg a sportos RS kivitel 225 kW-os (301 LE) teljesítménnyel érkezik. A legdinamikusabb változat álló helyzetből a százas sprintet 6,2 másodperc alatt futja meg, és maximális sebessége 180 km/h.
Mindkét négykerék-meghajtású változat maximális hatótávolsága 460 kilométer. Az összkerekes modellek gyártása később indul.