Sokszor hozzuk fel példának Norvégiát, azon belül azt, hogy ami ott történik, az valószínűleg megtörténik majd idővel más országokban is, esetleg lassabb ütemben. Arra viszont mindenképpen alkalmas az ország helyzete, hogy lássuk, milyen is lenne egy ideális világ mobilitása. Valószínűleg ennek az utópiának a megélése vezethette a Volkswagen tervezőinek és bizonyos részlegeinek közös ötletét, amikor azon gondolkodtak, milyen lenne a világ közlekedése fosszilis energiák nélkül? A kérdés adott, már csak egy tesztkörnyezet kéne.
Ez a tesztkörnyezet pedig úgy tűnik meg is találtatott, hiszen a Volkswagen és a Görög Állam megállapodást írt alá arról, hogy az Astypalea nevű görög sziget járműállománya mellé jelentős mennyiségű (1000 darab körüli) elektromos járművet telepít (személyautók, furgonok, robogók, mikromobiliás) és hozzájuk rengeteg töltőt. Ezen járművek leginkább megosztás-alapon működnének, elsősorban a turizmust kiszolgálandó (több, mint évi 72 000 turista), de természetesen a helyi lakosság igényeit (1334 lakos) is készek kiszolgálni a telepítendő járművek.
A szigeten jelenleg nagyjából 1500 személyautó található, így gyakorlatilag a teljes autóparknak lenne elektromos alternatívája a szigeten belül. A tervek szerint rengeteg ID.3, ID.4 és ID.BUZZ jelenne meg a szigeten, a töltőinfrastruktúrát a Volkswagen töltőüzemeltetési leányvállalata, az Elli intézné. A robogók és a mikromobolitási eszközök (pl.: elektromos rollerek) pedig a SEAT háza tájáról jönnének Astypaleara.
Mivel a sziget a maga nagyjából 97 km2-es területével viszonylag kicsinek számít, így a teljes területén sem jelentene nagy kihívást a villamosítás. A tervek szerint kevesebb, mint 6 év alatt minden kivitelezés megtörténne, természetesen a szakaszosan elvégzett munkák eredménye addig is élvezhető lenne.
„Astypalea jelenleg csak nagyon korlátozott tömegközlekedési szolgáltatásokkal rendelkezik, két busszal, amelyek csak a sziget egy kis területén közlekednek. Jelenleg az energiaigényt szinte teljes egészében fosszilis tüzelőanyag-források elégítik ki. A sziget az elkövetkező években a fenntartható turizmus úttörőjévé kíván válni, ezért támogatja a fenntartható mobilitást. Ezt az átalakulást A Görög Köztársaság is támogatja, a Nemzeti Energia- és Éghajlatterv programon keresztül.”
Az ötlet tehát egyszerű és nagyszerű: váltsuk ki egy teljes sziget energiaigényét fosszilis energiákról megújuló forrásból is származó elektromos árammal és szórjuk tele elektromos autókkal!