Ilyen sebességgel tölt a Polestar 2 a 150 kW-os villámtöltőn

0

Az alábbi grafikonon látható a Polestar 2 töltési görbéje. A Volvo leányvállalataként működő skandináv cég – mely az elektromos autók technológiai fejlesztésére és gyártására összpontosít – második modelljét 150 kW-os villámtöltési kapacitással dobta piacra, melyet minden reményünk szerint ki is tud használni az autó. No, de lássuk, mennyire?

A külföldön igen szép számban, jelentős infrastruktúrával bíró Fastned gyorstöltő-hálózat által végzett töltési teszt szerint a Polestar 2 az egyik legjobb töltési görbével rendelkezik az e-autók szegmensében. Nagyjából 150 kW teljesítményt képes felvenni, bár sajnos ez a csúcskapacitás nem tart sokáig. Konkretizálva kicsit, jelen teszt során körülbelül a töltöttségi szint 17 százalékáig volt képes 150 kW-tal nyomni a delejt a kocsiba az oszlop.

Ezután a töltési teljesítmény csökkenni kezd, de mint láthatjuk, nem lineárisan, mint a Volkswagen ID.3 esetében, hanem több lépésben.

Nagyjából az akkumulátor feléig 100 kW feletti teljesítményre képes a második Polestar, ezt követően azonban drasztikusabb csökkenés következik, két lépcsőben, a 60 százalékos töltöttségnél már 75 kW-ot mutat a görbe. Innentől tehát a maximális kapacitás felével megy csak az elektronszerzés, de ezt sem mondhatjuk lassúnak, főleg akkor, ha tovább nézzük az ábrát. Az e-autó ugyanis egészen 80 százalékra feltölt ezzel a teljesítménnyel, majd az utolsó 20 százalékra jelentősen visszaveszi a sebességet. Egyértelmű persze, hogy a konstruktőrök az akku védelmét szem előtt tartva dolgozták ki ezt a töltési ciklusrendet.

Nézzünk egy kis matekot! Ha 50 százalékig a töltési teljesítményt átlagoljuk, nagyjából 120-125 kW-tal képes tölteni a Polestar 2, tehát valamivel több, mint 36 kWh-t mindössze 20 perc alatt tud magába szívni az e-autó, ami a specifikáció szerint (a maximális hatótávolság 380 km) közel 200 km megtehető km-t jelent. Az aksi másik felét körülbelül kétszer ennyi idő alatt tölti fel, ha az utolsó pár százalék extrém lassú megszerzését nem vesszük figyelembe. 

Összességében elmondható, hogy a Polestar 2 igazán jó versenyző a töltőteljesítmény szempontjából, bár a Tesla Model 3-nál nem muzsikál jobban, különösen akkor, ha az egy óra alatt megszerezhető hatótávot vesszük a verseny alapjául. Ettől függetlenül ez egy kiváló eredmény, melynek tudatában kompromisszumok nélkül indulhatnak el az újdonsült tulajdonosok szinte bármerre e-autójukkal. 

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”