A BMW Group tovább bővíti hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiáinak németországi gyártási hálózatát: a vállalatcsoport tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt autóiban használt nagyfeszültségű akkumulátorok moduljai 2021-től Lipcsében is készülnek. 2022-ig a vállalatcsoport több mint 100 millió eurót invesztál be a lipcsei üzembe, hogy időben felkészüljön a hálózatról tölthető autók iránt mutatkozó egyre intenzívebb ügyfélkereslet kielégítésére és ezzel tovább erősítse az elektromos mobilitás területén betöltött úttörő szerepét.
Az új létesítmény rendszerbe állítását szeptember 23-án jelentette be Lipcsében Michael Nikolaides, a BMW Group erőforrások és hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák tervezésére, illetve tömegtermelésére szakosodott részlegének vezetője, valamint Hans-Peter Kemser, a BMW Group lipcsei gyárának igazgatója. Az eseményen Szászország kormányzója, Michael Kretschmer és Lipcse főpolgármestere, Burkhard Jung is részt vett.
„Következetesen bővítjük hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiáink alkatrészeinek gyártását, hogy maximálisan teljesíteni tudjuk az elektromos mobilitás terén kitűzött ambiciózus céljainkat” – mondta Michael Nikolaides. „Nemrégiben nyitottuk meg hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák tömegtermelésére szakosodott, új kutatás-fejlesztési központunkat Dingolfingban, a BMW Brilliance Automotive kínai hálózatában pedig egy új akkumulátorközpont rendszerbe állításával dupláztuk meg a nagyfeszültségű akkumulátorok gyártási mennyiségét. Most Németország akkumulátorgyártási teljesítményét fejlesztjük fel” – tette hozzá.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy az elektromos mobilitás újabb fontos alkotóeleme Lipcsében készül. Több mint 100 millió eurót fektetünk be a mintegy 10 ezer négyzetméternyi akkumulátormodul-gyártó létesítménybe” – fogalmazott Hans-Peter Kemser. Az akkumulátormodulok tömegtermelése a tervek szerint 2021 közepén veszi kezdetét Lipcsében.
A BMW Group nemzetközi gyártási hálózatában a lipcsei üzem az elektromos mobilitás abszolút úttörője, hiszen a BMW i3, a bajor prémiumgyártó első tisztán elektromos meghajtású autójának otthonaként már 2013 óta serkenti az elektromos mobilitás térnyerését. „Számos olyan munkatársunk dolgozik Lipcsében, aki hatalmas szaktudásra tett szert az elektromos mobilitás területén. Ezt a tudást most a nagyfeszültségű akkumulátorok gyártása során is kiaknázzuk. 2022-re több mint 150 munkatársunk dolgozik majd az akkumulátormodulok előállításán” – tette hozzá Hans-Peter Kemser.
A nagyfeszültségű akkumulátorok sorozatgyártása két fő lépésből áll: először egy nagymértékben automatizált folyamat leteszteli az akkumulátorcellákat, majd összeszereli nagyobb egységekké, úgynevezett modulokká. A BMW Group kizárólag olyan partnerektől szerzi be az akkumulátorcellákat, akik a vállalatcsoport precíz iránymutatása mentén állítják elő azokat. A müncheni központú vállalatcsoport az eltérő karakterisztikájú típusokban eltérő tulajdonságú akkumulátorcellákat használ.
Az akkumulátormodulokat ezután a jármű csatlakozóival, vezérlőegységeivel és hűtőrendszereivel együtt egy nagy alumínium házba illesztik. Utóbbinak alakja és mérete, valamint a beillesztett akkumulátormodulok száma is nagymértékben függ a felszerelt autó típusától és karakterisztikájától. A végeredmény egy olyan hálózatról tölthető modell, amelynek nagyfeszültségű akkumulátora minden tekintetben illik a típushoz.
A szabványosított akkumulátormodulok és a rugalmasan alakítható alumínium házak kombinációja számos előnyt tartogat. Először is, garantálja a tömegtermelésben készült nagyfeszültségű akkumulátorok egyforma tulajdonságait és minőségét. Másodszor, az energiatároló egységek moduláris felépítése átfogó hajtáslánc-technológiai lehetőségek előtt nyitja meg a kaput. És végül, de nem utolsósorban: a moduláris felépítés azt is lehetővé teszi, hogy a BMW Group gyorsan, pontosan és költséghatékonyan reagáljon a folyamatosan változó ügyféligényekre.
A BMW Group terve, hogy már jövőre Európában minden negyedik autóját hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával értékesítse ügyfeleinek. Ez az arány 2025-re minden harmadik, 2030-ra pedig minden második autóra nő. 2023-ra a vállalatcsoport huszonöt tagúra bővíti fel hálózatról tölthető modellpalettáját, amelynek fele ráadásul károsanyag-kibocsátás nélkül váltja valóra a vezetés színtiszta élményét.