A jövőben részletre is meg lehet vásárolni a Xpeng modellek akkumulátorait

0

A Xpeng kínai elektromosautó-gyártó a legnagyobb riválisát, a Nio-t követve újragondolta autói árazását, és kettéválasztotta azt. Magát az autót a klasszikus módon vásárolhatják meg a Xpeng potenciális vevői, de az akkupakkokhoz mostantól hét évre szóló részletfizetési szerződést is lehet választani.

A kínai vállalat szeptember elsején indította el az akkuvásárlási szolgáltatását, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy hét év alatt 84 részletben fizessenek az akkumulátorokért. A lehetőséget egyelőre csak a G3 és a P7 egyes verzióihoz kínálják: a G3 SUV 520i szériájához, illetve a P7 szedán AWD Performance és a hátsókerék meghajtású super-long-range változataihoz elérhető. Azt is hozzá kell tenni, hogy a szolgáltatást még tesztelik, jelenleg tizenkét kínai városban elérhető, például Pekingben, Shanghai-ban, illetve Guangzhou-ban.

Az elképzelés mögött ugyanaz a gondolatmenet húzódik, mint a Nio esetében: az akkupakk költsége nélkül rendkívül olcsón lehet kínálni a járműveket. A kompakt elektromos SUV G3 520i ára 182 800 Yuan-ról indul (kb 8 millió forint), de akkumulátor nélkül a vásárlóknak csak 122 800 Yuan-t (kb 5,5 millió forint) kell kifizetniük az autóért, és további 780 Yuan-t (kb 35 000 forint) havonta az akkumulátorokért, hét éven keresztül. Az autó ára így 188 320 Yuan lesz, vagyis átszámolva nagyjából 300 000 forinttal többet kell kifizetni a teljes modellért, mintha egyben vásároltuk volna meg.

Ugyanakkor gondoltak azokra a vásárlókra is, akik nem használnák ki az akkumulátor teljes kapacitását. Lehet olyan opciót választani, ahol szoftveresen korlátozzák a jármű hatótávolságát, és így 200 Yuan-nal kevesebbet, azaz 580 Yuan-t (25 000 ft) kell kifizetni havonta a vállalatnak a G3 520i esetében. Az még nem derült ki, hogy ebben az esetben mennyire fogja vissza a szoftver az autó hatótávolságát, de az ügyfelek bármikor válthatnak a rendes hatótávra, a nagyobb ár megfizetése mellett.

Ha már a Nio-val hasonlítjuk össze a szerződésformát, nem mehetünk el amellett, hogy mekkora különbség van a két cég módszerei között. A Nio által augusztusban bevezetett konstrukcióban az akkupakk örökre a gyártó tulajdona marad és csereszolgáltatást is kínálnak. A Xpeng esetében a hét év leteltével viszont az akkumulátor is a vásárló tulajdonába kerül. Az árazás azonban hasonló. Az autók indulóárai mindkét esetben kb 2,5 millió forinttal csökkennek, de a Xpeng lényegében csak részletfizetést kínál a fennmaradó részre.