A kínai WAYS társaság egy rendkívül érdekes összehasonlítást tett közzé a tölthető elektromos autók kínai eladásáról és árazásáról 2020 második negyedévéből. Az előre sejthető volt, hogy a Kínában gyártott Tesla Model 3 erős versenyző lesz a távol-keleti elektromos autók között, de most az is láthatóvá vált, hogy az eladási számok hogyan viszonyulnak az egyes modellek árához.
A Model 3 esetében tudni lehet, hogy több, mint 30 000 darabot tudtak eladni, kicsivel többért, mint 300 000 RMB (nagyjából 12,5 millió forint).
A második helyet a GAC Aion S modellje szerezte meg, a maga 9 800-as darabszámával, 139 800 RMB (majdnem 6 millió forint) eladási áron, miközben a harmadik helyen a NIO ES6 szerepel, 8 000 eladott darabszámmal, jóval nagyobb, 384 000 RMB (16 millió forint) értékű árcédulával.
A plug-in hibridek között a BMW 5-ös sorozat Le változata (a BMW 530e plug-in hibrid hosszított tengelytávú kivitele) lett a legtöbb példányszámban eladott autó, 7 000 darabot tudtak belőle elárusítani, 436 000 RMB (nagyjából 18 millió forint) darabáron.
Érdekes módon az ennél drágább kategóriában a NIO ES8 kelendőbb volt a kínai piacon, mint a Tesla Model X, hiszen míg az előbbiből 2 284 darabot tudtak eladni, Model X-ből csupán 857 darab talált gazdára. Érdekes adalék, hogy a Tesla Model S szinte teljesen eltűnt erről a piacról, csupán 92 darabot vásároltak ebből a típusból a kínaiak 2020 második negyedévében.
A WAYS szerint „A tradicionális luxusmárkák elektromos modelljei jelentős árengedmények ellenére is nehézségekbe ütköztek a kínai vásárlók előtt.”.
Kína már most is fontos piac az autógyártók számára, és sokak szerint a hamarosan jelentős számú kínai autómárka fog tartós piaci részesedést szerezni a globális piacon, ahogy az elektromos autók is egyre nagyobb teret nyernek. Ezért fontos a jövőre nézve, hogy milyen folyamatok zajlanak jelenleg az országban, lehet, hogy a jövőben egyre több európai vásárló fogja választani a rendkívül gyorsan fejlődő kínai márkák modelljeit, ezzel versenytársat teremtve a Tesla számára.