A Lexus első akkumulátoros elektromos hajtású modelljének tervezésekor a dizájnerek és mérnökök kettős kihívással szembesültek: egyrészt szem előtt kellett tartaniuk a lehető legmagasabb szintű elektromos funkcionalitást, ugyanakkor az is fontos volt, hogy az autó továbbvigye azt a látványos formavilágot, amiről a Lexus márka az elmúlt időkben híressé vált.
„Sosem volt célunk, hogy első tisztán elektromos hajtású autónk egyfajta exkluzív zászlóshajó legyen, amelynek megszerzése a gazdagok kiváltsága.” – avat be Pascal Ruch, a Lexus európai vezetője. ”Ezt a technológiát sokkal inkább egy olyan modellen keresztül akartuk bevezetni, ami népszerűnek, frissnek és modernnek számít a piacon. A fiatal, modern gondolkodású vásárlók már a kezdetektől lelkesen érdeklődtek az UX iránt, ezért egyértelmű volt, hogy ezt az autót választjuk.”
A Lexus megtartotta az UX jellegzetes dizájnját és praktikus jellegét, és ennek keretein belül alakította ki az elektromos hajtásláncot. Az akkumulátor átgondolt tervezése és elhelyezése nagy szerepet játszik abban, hogy az új modell ugyanolyan vonzó megjelenésű lehetett, mint az a crossover, amelyből már a legelső évben 25.000 darab talált gazdára, és így a Lexus legkelendőbb európai modelljévé lépett elő.
Ha az UX erőteljes külső megjelenését, határozott vonalvezetését és atlétikus, kupés tetővonalát megöröklő UX 300e változatot közelebbről megvizsgáljuk, felfedezhetjük, hogy exkluzív keréktárcsákat és ‘Electric’ feliratú oldalsó plaketteket kapott, emellett pedig az elektromos jármű az egyen- és váltóáramú töltőcsatlakozók fedeléről is felismerhető, amelyek diszkréten bújnak meg a hátsó rész bal, illetve jobb oldalán.
A kifejezetten az UX 300e modellhez tervezett 17 és 18 colos, középszürke fényezésű keréktárcsák küllőinek mindkét oldalán légterelő lapocskákat találunk: ezt a megoldást a Formula 1-es versenyautók hátsó szárnyán kialakított kiegészítő elem, a légáramlást szabályozó és a leszorító erőt fokozó ‘Gurney lap’ ihlette. Az innovatív kerékkialakítás stabil fékteljesítményt és hatékonyabb fékhűtést biztosít, valamint mérsékeli a légörvények kialakulását a jármű oldalfala mentén, ezzel gondoskodva a magabiztosabb vezethetőségről.
Az UX 300e alsó hűtőrácsának lamellái az akkumulátor állapotától függően automatikusan nyitnak és zárnak. Amikor a haladás során több levegő áramlik be, mint amennyi a hűtéshez kell, a lamellák bezáródnak, optimalizálva a hűtőrácson áthaladó levegő mennyiségét. A sárvédő-szélesítések és a hátsó lámpatestek különleges kialakítása nem csupán látványos, de aerodinamikai szempontból is előremutató megoldás. A lámpatestbe beépített szárnyak mintegy 16 százalékkal mérsékelik a légnyomás-változás mértékét, így kanyarvétel során, valamint oldalszélben egyaránt stabilizálják a jármű hátulját. A mérnökök megnövelték az alsó padlóburkolat méretét, és az akkumulátor alsó felületét simára formálták, hogy ezzel is kisimítsák az autó alatt képződő légörvényeket.
Az autóban ülők nemcsak a hatalmas a látómezőt, hanem a tágas térérzetet is élvezhetik, a dizájnerek pedig olyan díszítőelemeket használtak a műszerfalon, amelyek szervesen összekapcsolják a vezető- és az utasoldali részeket. Minden kezelőszerv kényelmesen kézre esik, az ergonomikus tenyértámasszal kiegészített, intelligens kialakítású középkonzolon az audiorendszer kapcsolói is helyet kaptak. A műszeregység digitális sebességmérője sportos hatást kelt, mellette pedig a vezető egyetlen pillantással ellenőrizheti a még megtehető távolságot, akárcsak a négyfokozatú lassítási visszajelző adatait.
Mivel a kompakt méretű lítium-ion akkumulátort a hátsó üléssor és a kabin padlója alá építették be, az autó hátsó térkínálata alig csorbult a többi UX modellhez képest (a fejtér csupán 16,4 mm-rel lett kisebb), a csomagtér pedig még 47 literrel nőtt is (az UX 250h hibridhez képest), így a kalaptartóig pakolva immár 367 liternyi poggyász fér el benne. A csomagok bepakolását a kézhasználat nélkül is nyitható csomagtérajtó könnyíti meg. A Lexus UX 300e várhatóan a jövő év első felében érkezik Magyarországra.