A Tesla az Autobidderrel lép be az európai energetikai piacra

0

A Tesla mára már nem csupán egy autógyártó cég, folyamatosan terjeszkednek az energetikai szegmensen belül, a végső célja pedig az, hogy egy komplex energetikai vállalattá váljon. Az autók gyártása mellett foglalkoznak olyan energia tároló eszközök fejlesztésével és kiépítésével is, amelyek alkalmasak arra, hogy a megtermelt többlet energiát eltárolják lakossági és ipari szinten egyaránt.

Azonban az eltárolt energia kezelése és visszajuttatása a hálózatba egy igen bonyolult folyamat. Erre a problémára jelent megoldást az Autobidder. Ez a rendszer valós időben figyeli az energia áramlását és optimalizálja is azt. Ezáltal sokkal jobb és közvetlenebb módot biztosít a szolgáltatóknak a Tesla energiatároló rendszereiből származó áram értékesítésére.

Eddig a Tesla ezt a rendszert csupán az Egyesült Államokban és Ausztráliában alkalmazta. Most azonban belépett az európai piacra is, és úgy tűnik össze kapcsolódik az EPEX SPOT (energetikai tőzsde) rendszerével.

Tehát összességében ez azt jelenti, hogy akik rendelkeznek a Tesla által gyártott energia tároló rendszerrel, azok a saját többletenergiájukat, amit például a napelemük termelt értékesíteni tudják az energetikai piacon.

Ahogy egyre csak terjeszkedik a Tesla jól látszik, hogy mi az a stratégia, amit mindenhol érvényesíteni próbálnak. Először is minél szélesebben akarja lefedni a megújuló energiákkal foglalkozó iparágat, hogy az elektromos autók mellé egy komplex szolgáltatást is tudjon nyújtani.

Másodjára pedig nem csak papolnak arról, hogy ilyen jó az elektromos autózás meg olyan jó a megújuló energia, hanem egyszerűen érdekelté teszi abban a vásárlókat, hogy ezeket válasszák. Jó példa erre a teljes önvezetés, amit fejlesztenek. Hangzatos marketing közhelyek helyett azt mondják, hogy a jövőben az autónk úgy kereshet pénzt számunkra, hogy nekünk eközben tulajdonképpen semmit sem kell tennünk. Mivel a Teslánk robottaxiként fog üzemelni teljesen önállóan, ezzel pedig biztosan rengeteg embert sikerült meggyőzniük.

Hasonló szisztéma figyelhető meg az Autobidder esetében is, a vásárlókat üzletileg teszik érdekelté abban, hogy őket válasszák. Ezzel pedig hosszútávon mindenki jól járhat, a Tesla értékesíti a termékeit a vásárlók pedig pénzt kereshetnek ezekkel úgy, hogy közben megújuló energiákat használnak.

Ide kattintva csatlakozz a Magyar Tesla Club fórumunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról!