A MOL emobilitási csapata az elmúlt hónapokban, a járványhelyzet idején sem tétlenkedett. A telepítések zavartalanul folynak, a legújabb elektromos töltő telepítésének előkészítése a napokban is tart a MOL balatonlellei töltőállomásán, az M7-es autópálya mentén, nem is akárhogyan, az autópálya átfúrásával.
Ennek során 66,39 méter hosszan, a legmélyebb pontnál 4,71 mélyen az autópálya alatt a két oldalra összesen 1015 méter kábelt húznak át, amelyen keresztül 260 kW teljesítmény táplálja majd mindkét oldalon a gyors- és ultragyors töltőket (DC 150 kW és DC 50 kW, AC 43 kW), melyek száma, teljesítménye pedig akár bővíthető is lesz a későbbiekben.
A MOL 2030-as hosszú távú stratégiájának egyik alappillére, hogy a vállalatcsoport a jövőben még nagyobb szerepet vállal a közlekedésben részt vevők kiszolgálásában. Az e-mobilitásnak is fontos szerepe van ebben, így a vállalat 2012 óta folyamatosan bővíti villámtöltő hálózatát, és ezért csatlakozott a NEXT-E projekthez is. A MOL jelenleg a régió 6 országában 102, Magyarországon pedig országszerte 35 töltőt üzemeltet. 2020 végére a töltők száma eléri a 200-at, így hamarosan kényelmesen a cseh határtól az Adriáig vagy a Fekete-tengerig is autózhatunk elektromos járművünkkel. A részben az Európai Unió által finanszírozott program során a régió hat országban (Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Magyarország és Románia) MOL és a stratégiai partnerei (E.ON, HEP, Petrol, BMW, Nissan) összesen 252 töltőt telepít 2020 végéig.
Tóth-Fekete Róbert, a MOL-csoport e-mobilitási területének vezetője elárulta az e-cars.hu-nak, hogy: „Magyarországon a program keretében 59 töltőt telepítünk. Ennek túlnyomó része autópálya mellett található. 10 olyan helyszínünk van, mint a balatonlellei, ahol autópálya alatti irányított fúrást végzünk. A balatonlellei projekt engedélyezése 8 hónapig tartott, hiszen nem csak a Magyar Közúttól kellett az engedélyeket beszerezni, hanem mögötte számos olyan vállalattól akinek adott esetben kábele vagy bármilyen tulajdonrésze van a fúrással érintett területen. A projekt beruházási költsége nagyságrendileg közel 100 millió forintot emészt fel a balatonlellei helyszínen.”
„Az eddigi töltési konstrukciót a jövő hónaptól egy mindenki számára igazságos tarifarendszer vált, saját applikációval. Minden e-autós a felhasznált energia után fog fizetni! Az új applikáció számos smart funkciót és újdonságot fog tartalmazni. Célunk az, hogy az e-autósok minél komfortosabban tudjanak tölteni. Azonban továbbra is a kútkezelő személyzet segítségét is igénybe lehet venni, valamint 0-24-es ügyfélszolgálatunk is áll az elektromos autósok rendelkezésére.”
„Két-három hónapon belül nem csak az egész országot fogjuk lefedni e-autó töltőkkel, hanem az egész régiót! Ez azt jelenti, hogy egy professzionális hátteret kell biztosítanunk annak érdekében, hogy az e-autósok mikor megérkeznek, akkor biztonsággal fel tudják tölteni az autóikat.”