Fastned: A koronavírus 70 százalékkal csökkentette a töltési aktivitást március közepén

0

A járvány kitörése és a társadalmi elhatárolódás politikája jelentősen befolyásolja az állami díjszabási tevékenységeket. Az új befektetések gyakorlatilag hibernálódtak.

A Fastned villámtöltő-hálózat a 2019-es gazdasági év pénzügyi eredményeinek közzététele révén némi betekintést engedett a vírus üzleti tevékenységekre gyakorolt ​​hatására (elsősorban Hollandiában, részben Németországban). Mint kiderült, a kijárási korlátozások és az otthoni munkavégzés lehetősége jelentősen lecsökkentette az állomások forgalmát, olyannyira, hogy a Fastned jelentése szerint március közepe óta a napi használat 70 százalékot zuhant februárhoz képest.

„A koronavírus elharapózása jelentősen befolyásolja a globális gazdaságot, ez alól pedig a Fastned sem kivétel. A társadalmi izolációt megkövetelő politikai irányelvek eredményeként a közúti forgalom jelenleg jelentősen visszaesett. Ez március közepe óta mintegy 70 százalékkal alacsonyabb napi eladást eredményezett a februári adatokhoz képest.”

A másik dolog az, hogy az új állomások építése, illetve a meglévők fejlesztése, tehát gyakorlatilag minden beruházás két ok miatt is szünetel: egyrészt nem alapvető fontosságúak ebben a helyzetben, másrészt talán szükség lehet a készpénztartalékok megőrzésére.

A társaság a 2019-es évet körülbelül 19 millió euró készpénzzel és pénzeszköz-egyenértékkel zárta, ennek pedig elegendőnek kell lennie a zavartalan működés folytatásához.

„A Fastned késlelteti az új állomások építését és a meglévők korszerűsítését. A harmadik hatás az, hogy az autógyártók ideiglenes leállása miatt valószínűleg lelassul az elektromos járművek értékesítése és kiszállítása is. Tovább bonyolítja a helyzetünket, hogy nem tudhatjuk, meddig fog fennállni ez a helyzet. Hogy ne csak panaszkodjunk, a Fastnednek 19 millió euró készpénze és pénzeszköz-egyenértéke volt 2019 végén. A tervezett beruházási kiadások egy részét felfüggesztettük annak érdekében, hogy a jelenlegi előrejelzések alapján 2021-re is képesek legyünk egy minimális készpénz-puffer fenntartására. Kérem vegyék figyelembe, hogy minden előrejelzés tekintetében nagy a bizonytalanság, nem világos, hogy meddig tart a járvány és mekkora is lesz a végső hatás.”

Az ilyen jellegű hibernációs üzemmód lehet az egyetlen működő megközelítés a töltőhálózatok körében. Nyilván valóan a meglévő állomásoknak működőképeseknek kell lenniük, de a beruházásokat késleltetik.

Michiel Langezaal vezérigazgató üzenetében a következőket írta:

„Ami a járvány miatt (nem) változik

A 2019-es eredményeinket a járvány közelmúltbeli kitörése árnyékolja be. Olyan esemény ez, amelynek kimenetele és hatása nagyrészt kiszámíthatatlan, és a kormányoktól, az egészségügyi rendszerektől és a társadalom egészétől mindent erőfeszítést megkövetel a sikeres védekezés. A következményektől azonban senki sem mentesülhet. Az emberek kevesebbet vezetnek, és ennek eredményeként töltőállomásainkat ritkábban látogatják. Arra számítunk, hogy ez a tendencia még néhány hónapig biztosan folytatódni fog. Több új állomás felépítését elhalasztottuk a készpénz-tartalék növelése érdekében, de a terveinket nem vetettük el. A későbbi fejleményeket látva dönthetünk majd úgy, hogy visszahelyezzük a pénzeszközöket a tervezett beruházási kiadásokba, vagy folytathatjuk a tartalékok felhalmozását.

De mit tudunk biztosan a jövőre vonatkozóan?

Nyilvánvaló, hogy a fosszilis tüzelőanyagok égetésének csökkentése és a közlekedés elektromosítása sürgetőbb probléma, mint valaha, az éghajlatváltozás visszafordításának érdekében. A kormányok példátlan gazdasági intézkedésekkel reagálnak a járványra. Ezek a gazdasági csomagok kiválóan támogathatják az energiaátmenetet is. Új elektromos modellek kerülnek az utakra, hiszen az elmúlt időszakban számtalan EV-gyártó és -összeszerelő üzem épült világszerte, és az akkumulátor-problémák is lassan kezdenek megoldódni a kínálat növekedésével. Néhány új modell érkezése késik, de nem múlik, nemsokára ezek is megjelennek. Az elektromos mobilitásra való áttérés nem lehet hirtelen művelet, de piacunk tovább növekszik.”

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”