A DHL bejelentette, hogy leányvállalata, a StreetScooter befejezi az elektromos járművek gyártását. A döntés legfőbb oka pénzügyi, ezeknek a járműveknek a gyártása egyszerűen veszteséges a cég számára. Egyedül 2019-ben mintegy 100 millió eurós veszteséget okozott.
A cég már idén berekeszti a termelést, a StreetScooter számára pedig elkönyvelnek 300-400 millió euró veszteséget.
Három típust gyártottak, mindhármat Németországban: a Work és Work L Aachen-ben és Düren-ben készült, a Work XL pedig a Ford kölni gyárában. Ez a modell egyébként a Ford Transit alvázára épül. Összességében minden modelljükről elmondható az, hogy igen praktikusak és jól használhatók.
2019 végén a DHL a saját állományban lévő StreetScooter-ek számát 10000 darabra bővítette, most pedig körülbelül 11000 darab van a birtokukban. Sikerült pár ezer darabot eladniuk, erről azonban nincsenek pontos adatok. Az üzlet sajnos még így is csupán veszteséget termelt.
A DHL nem akart autógyártó lenni, a StreetScooter csupán egy szükséges rossz volt számára, mivel egy gyártó kínálatában sem találták meg a számukra megfelelő járműveket.
Úgy tűnik azonban, a DHL nem is tudott olyan piacképes futárautókat gyártani, amelyek életképesek a piacon. Ugyanakkor nem is talált vevőt a cégre, sem olyan partnert, akivel sikerülhetne betörnie a kínai piacra.
A cég hivatalos nyilatkozatában arról beszélt, hogy a gazdasági bizonytalanságok miatt nem foglalkozik egyelőre az elektromos járművek gyártásával, inkább a meglévő járműpark megfelelő üzemeltetésére koncentrál.
A DHL eredményei így is kimagaslóak, a világon jelenleg ők rendelkeznek a legnagyobb elektromos meghajtású kézbesítő flottával, ami jelentős lépés az elektromobilitás terén, figyelembe véve azt is, hogy ezt házon belül sikerült megoldani.
A cég elmondása alapján az elektromobilitás fontos számukra, de ez csak egy szelete mindannak, amit megtesznek annak érdekében, hogy minél inkább hatékonyabbá tegyék a logisztikát. Folyamatosan kísérleteznek különböző alternatív üzemanyagokkal, az útvonalak optimalizációjával és az épületek energiahatékonyságának növelésével.
Összességében tehát érthető az, hogy miért döntött úgy a DHL, hogy rövid távon inkább leállítja a StreetScooter termelését és inkább a jelenlegi járműpark kezelésére koncentrál.