2016-ban szinte minden Apple-sajtó itthon és külföldön attól volt hangos, hogy az amerikai márka beszáll az autóiparba, ahol aztán a mobiltelefonok piacához mérhető tisztogatást fog csinálni és jöhet ott is a sikert-sikerre halmozás.
Az iPhone a megjelenése előtt Project Purple néven szerepelt, míg az Apple Watch volt a Gizmo. De akkor mi volt a Titan? Kezdetben sokan arra tippeltek, hogy az Apple autógyártásba kezd, de aztán ahogy telt az idő, egyre inkább világossá vált, hogy a projekt maga egy önvezető képességekre kihegyezett szoftvert fog jelölni.
Később egyre inkább egyértelműbb lett, hogy az Apple az autók szoftveres részre kíván figyelmet fordítani, ennek egyik vívmánya, hogy megjelent az Apple Carplay is, aminek segítségével okostelefonunk tartalmát kitehettük az arra alkalmas autók központi kijelzőjére!
A gyártásra vonatkozó autóipari törekvések elvetése után a vállalat figyelme az önvezető technológiák felé fordult, aminek kapcsán sokszor előkerült a hírekben egy Lexus R450h, ami a pletykák szerint az Apple szoftverét csiszolgatta és tesztelte.
Visszatérve mostani cikkünkhöz, az Automotive News Europe értesülése szerint az Apple több, mint 200 főt távolított el a projektről, akik szerencsére nem az utcára kerülnek, hanem a vállalaton belül találtak nekik helyet, más osztályokon. A legtöbben a gépi tanulással foglalkozó divízióban tudtak elhelyezkedni.