Az útvonal természetesen Kínában található, tekintve hogy a NIO is kínai illetőségű!
Ha esetleg valakinek új az akkumulátorcserélő állomás fogalma, azoknak had mutassam be gyorsan, miről van szó: Sokszor hallani a belsőégésű VS. Elektromos autó vitában, hogy előbbi autók tulajdonosai pár perc alatt végeznek a benzinkúton és haladhatnak is tovább. Vitathatatlan tény, hogy ez gyorsabb megoldás, mint egy 30-40 perces villámtöltés. De mi a helyzet, ha egy olyan e-autót használunk, aminek gyártója rendelkezik cseretelepekkel szerte egy adott országban és csak be kell állnunk egy ilyenbe e-autónkkal, ami így már szintén percek alatt menetkész lesz?
Ezt valósította meg tehát a NIO, a folyamatról pedig az alábbi videót tudjuk megmutatni:
A kínai G2 autópályán mostantól 1,18 kilométerenként 8 ilyen töltőállomás található meg, Peking és Sanghaj között, ami több, mint 1000 km-es szakasz. A NIO adatai alapján egy ilyen csere nagyjából 3 percet vesz igénybe, ennyi idő alatt a fizetést lehet megejteni a szolgáltatásért és már indulhatnak is tovább a tulajdonosok. A NIO a tervek szerint 12 ingyenes cserét biztosítana évente az első tulajdonosoknak, a további cserék már természetesen pénzbe kerülnének.
A cég által a Twitteren megosztott térképen jól látható, hogy mik a további tervek ezekkel az állomásokkal, rendkívül impozáns ötlet.
Our battery swap network along the G2 Expressway is online! NIO vehicle owners can now travel from Beijing to Shanghai without needing to charge up. #blueskycoming #NIO pic.twitter.com/4Wean2hRHa
— NIO (@NIOGlobal) 2019. január 16.
Amint az megfigyelhető, egy második „folyosót” is tervez a vállalat, amin már 18 cseretelep terve látható, mindezt a Peking-Shenzen útvonalon. A rendszer jelenleg csak az ES8-al kompatibilis, de az ES6 várható sikere alapján ez hamarosan megváltozik.
További jó hír, hogy a NIO „mobil powerbank” jelleggel teherautókra telepített akkumulátorokkal is tud a tulajdonosoknak szolgálni, egy adott helyszínen való töltéshez.