Kész az első útvonal, ami NIO akkucserélő állomásokkal felszerelt.

0

Az útvonal természetesen Kínában található, tekintve hogy a NIO is kínai illetőségű!

Ha esetleg valakinek új az akkumulátorcserélő állomás fogalma, azoknak had mutassam be gyorsan, miről van szó: Sokszor hallani a belsőégésű VS. Elektromos autó vitában, hogy előbbi autók tulajdonosai pár perc alatt végeznek a benzinkúton és haladhatnak is tovább. Vitathatatlan tény, hogy ez gyorsabb megoldás, mint egy 30-40 perces villámtöltés. De mi a helyzet, ha egy olyan e-autót használunk, aminek gyártója rendelkezik cseretelepekkel szerte egy adott országban és csak be kell állnunk egy ilyenbe e-autónkkal, ami így már szintén percek alatt menetkész lesz?
Ezt valósította meg tehát a NIO, a folyamatról pedig az alábbi videót tudjuk megmutatni:

[vc_video link=”https://youtu.be/rmTePwW5HOQ” align=”center”]

A kínai G2 autópályán mostantól 1,18 kilométerenként 8 ilyen töltőállomás található meg, Peking és Sanghaj között, ami több, mint 1000 km-es szakasz. A NIO adatai alapján egy ilyen csere nagyjából 3 percet vesz igénybe, ennyi idő alatt a fizetést lehet megejteni a szolgáltatásért és már indulhatnak is tovább a tulajdonosok. A NIO a tervek szerint 12 ingyenes cserét biztosítana évente az első tulajdonosoknak, a további cserék már természetesen pénzbe kerülnének.
A cég által a Twitteren megosztott térképen jól látható, hogy mik a további tervek ezekkel az állomásokkal, rendkívül impozáns ötlet.

 

 

Amint az megfigyelhető, egy második „folyosót” is tervez a vállalat, amin már 18 cseretelep terve látható, mindezt a Peking-Shenzen útvonalon. A rendszer jelenleg csak az ES8-al kompatibilis, de az ES6 várható sikere alapján ez hamarosan megváltozik.
További jó hír, hogy a NIO „mobil powerbank” jelleggel teherautókra telepített akkumulátorokkal is tud a tulajdonosoknak szolgálni, egy adott helyszínen való töltéshez.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!