A Hyundai egyik legkeresettebb modellje az IONIQ, ami sikereit a bőséges választéknak köszönheti, már ami a hajtásrendszert illeti.
A jelenlegi IONIQ család 3 kivitelből áll: mild hibrid, plug-in hibrid és tisztán elektromos. 2019-ben pedig frissülés és ezzel technikai fejlődés vár az IONIQ családra. A hibrid és plug-in hibrid verziók már júliusban, míg a tisztán elektromosok két hónappal később kapják meg a tervezett újításokat.
Utóbbi esetében egy igen szembetűnő változás következhet be az egyik legfontosabb alkatrésszel kapcsolatban: az akkupakk mérete 37 százalékkal 28 kWh-ról 38,3 kWh-ra növekszik, ezzel együtt a hatótáv is természetesen bővül: 280-ról 378 (NEDC) km-re, ami a 40 kWh-s Leaf hatótávjával egyezik meg. Kis érdekesség, hogy a WLTP hatótáv várhatóan inkább 277 km körül várható majd.
A műszaki tartalmon túl a külső is megváltozik néhány ponton. Az első légbeömlő rács, valamint a hátsó lökhárító mellett új kerekek és belsőt érintő változások is megjelennek. A meghajtás teljesítményének változásáról nincsen még információ!
Vannak még itt kérdőjelek is azért. Az egyik, hogy az IONIQ-ban lesz majd aktív hőmenedzsment? De a vilámtöltés teljesítményének várható növekedése és további, bővített hatótávú modellek érkezése is kérdéses. Pár hónap és sok minden kiderül majd.