Nyugodtan állíthatjuk, hogy Kína jelenleg az elektromos autó gyártás egyik fellegvára, ahol szinte minden héten bemutatnak egy új modellt, igaz ezen modellek nagy része belpiacra gyártott, hazai márka terméke.
Mint már sokszor leírtuk, az e-autózás egyik sarokpontja az akkumulátor, amiből a jelek szerint manapság nem lehet eleget gyártani és a közeljövőben sem tűnik úgy, hogy változna a szituáció. Tenni ellene mindenesetre lehet, ahogy most a Panasonic is.
A japán Nikkei cikke szerint a Panasonic több-száz millió dolláros befektetést tervez az országban, ami az akkumulátorgyártást befolyásolná, hiszen 2 új gyártósorral bővülne a cég kínai érdekeltsége. A bővítés a Liaoning provincia-béli Dalian városában található gyárat érintené, ugyanis a cikk szerint ez a létesítmény bővülne új épületekkel.
Ha ezek megvalósulnak, akkor ez előzetes számítások szerint 80%-os bővülést jelentene.
A gyárban prizmatikus lítium-ionos akkumulátorok készülnek jelenleg is, ami a Tesla kivételével már most is az egyik legnépszerűbb fajta az e-autó gyártók körében.
Ezen autómárkák továbbra is kitartanak a téglalap alakú akkumulátorok mellett, kivéve ugyancsak a Teslát, ők a hengeres kialakításban hisznek. Ez a szép hagyomány egészen 2008-ig nyúlik vissza, hiszen már az első Roadster akkucsomagja is ilyen hengeres cellákból épült fel. Ha már Panasonic, akkor azt érdemes tudni, hogy most sem unatkoznak a vállalatnál, hiszen ők a Tesla járműveibe beépített akkucellák kizárólagos beszállítói!