A napokban jelentette be a Porsche, hogy első tisztán elektromos modelljét, a Taycant kiszállító kamionflottához beszerez egy tisztán elektromos MAN kamiont.
Az elektromos kamion a 18 tonnás önsúlyú kamionok ligájában játszik és a 149 kWh-s akkucsomagjával közel 130 km-t tud megtenni, egyetlen töltéssel.
„Az akkumulátorral táplált eTruck egy MAN eTGM 18.360. Az elnevezés beszédes, mert egyrészt jelzi, hogy a 18 tonnás osztályba van besorolva, míg a kamion teljes súlya, rakománnyal együtt 32 tonna lehet. A 360 pedig a lóerők számát jelenti, ami elektromos viszonylatban 265 kW-os teljesítményű eTruck-ot jelöl. A 149 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor pedig 130 kilométer hatótávot lesz lehetővé az eTruck számára”
A Porsche az állítja, a kamion a cég Stuttgart-Zuffenhausen-béli logisztikai és gyártási központjában lesz használatban, de a fejlesztések jelenlegi középpontjában továbbra is a teljesen elektromos Porsche áll. Impozáns tervek vannak a Porsche részéről a már említett gyárterülettel, hiszen „zéró kibocsájtású gyárrá” kívánják azt alakítani. Ennek egyik eleme lesz a most beharangozott elektromos MAN kamion, ráadásul Albrecht Reimold, a Porshce szállítmányozási és logisztikai felelőse is nyilatkozott a kamion kapcsán:
„Az eTruck integrálása a gyártási és szállítmányozási feladatainkba egy újabb lépés a Porsche „zéró kibocsájtású gyárának” megvalósulása felé.”
A Porsche elmondta, hogy a kamion a két telephelyüket összekötő 19 km-es szakaszon fog szolgálatot teljesíteni. Az egyik végpont a már említett Stuttgart-Zuffenhausenben található, míg a másik végpont a Freiberg am Neckar-béli logisztikai központja lesz a gyártónak.
A számítások szerint csak ezzel a lépéssel ezen a 19 km-es szakaszon éves szinten 30 ezer kg szén-dioxid kibocsájtása spórolható meg. A kamion érdekessége, hogy az még a Taycan előtt már ki fogja tudni használni a Porsche nagy-teljesítményű töltőit. A kamion 2019 elején állhat szolgálatba.