A Xiaopeng nem titkoltan a Tesla Model X helyi kihívójaként kíván tetszelegni, bár a minőség egyelőre még kérdéses, hiszen sokat nem tudni az autóról, csupán pár technikai adatot!
De miről is van szó? Még tavaly hallatott magáról először a Xiaopeng Motors, akik elő is álltak egy e-autó koncepcióval, aminek megalkotásában erős szerepet játszott a “Tesla-hatás”, a koncepció neve mutatta is eredetét, hiszen egyszerűen csak “Tesla klónnak” nevezték el. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a 2014-ben indult startup vezetője, Henry Xia be is ismerte, hogy teljesen lenyűgözte a Tesla és hogy az összes szabadalmuk tulajdonképpen nyílt és bárki felhasználhatja.
Most sokan csak legyintenek, hogy ez csak egy újabb kínai koppintás, csak most e-autót másolnak le éppen. Igen ám, viszont a startup mögött olyan befektető-óriások állnak a pénzükkel, mint az Alibaba és a Foxconn, a Xiaopeng támogatására szánt összeg pedig 348.000.000 dollár!
Egyelőre nem tisztázott, hogy a Xiaopeng tervezi-e bármely szabadalom felhasználását, de az valószínű, hogy az akkupakk felépítése nagyon hasonló lesz.
2017 októberében el is készítettek tizenöt darab demó autót, ekkor körülbelül 320 millió dollárral rendelkeztek, januárban mikor az első cikkünket megírtuk akkor az Alibabától és a Foxconntól sikerült még 348 millió dollárt szerezniük. Majd célként kitűzték az 1,4 milliárd dolláros álomhatárt, amiből évi 100.000 darab autót tudnának gyártani.
Valamire juthattak végül a pénzszerzéssel, hiszen mai cikkünkben arról számolhatunk be, hogy megvan a jármű hivatalos ára és neve Kínában: Xiaopeng Xpeng G3 és 227 800 jüanba, azaz közel 9,4 millió Forintnak megfelelő áron nyit az autó. Ám mondunk még jobbat: az állami támogatások kimaxolásával a vételár csupán 136 000 jüan is lehet, ami Forintban 5,6 milliót jelent!!
Technikai szempontból állandó szinkronmotor fog a meghajtásért felelni, 145 kW teljesítménnyel és 300 Nm nyomatékkal. Állítólag két akkucsomaggal is kapható lesz az autó, ám mégis szinte azonos NEDC hatótávot adtak meg az egyes akkucsomagokhoz: 351 km és 365 km.
Meglátjuk mivel rukkol végül elő a gyártó, de ismerve a kínai e-autókat, megcsinálják közel ilyenre végül.