A Scania sajtóközleménye szerint 2019 májusában 15 darab plug-in hibrid tölthetőséggel felvértezett kamiont biztosít majd a németországi e-Highway rendszer tesztüzeméhez.
Akik nem ismernék még a rendszert, azoknak gyorsan leírjuk, hogy az e-Highway szakaszok olyan részek egy adott autópályán, amit a villamosított vasúthálózatokhoz hasonlóan elektromos felsővezetékkel láttak el, amiből az arra alkalmas járművek menet közben is tudnak energiát vételezni, jellemzően egy tetőre szerelt „áramszedővel”, más néven félpantográfal.
Ilyen útszakaszok kerülnek majd tesztelésre Németországban is, az alábbi 3 területen:
– A5 Autobahn Hessen mellett, 5 km-es szakaszon. Mindkét irányban kész a kiépítettség.
– A1 Autobahn a Lübeck kikötő irányába, a kikötőben pedig kiegészítő jelleggel állandó töltési lehetőség 2019 nyarától.
– Baden-Württembergben a B462-es Szövetségi úton (2020 elején)
A Scania részről tehát 15 db R450 Hybrid kamion fog ezen szakaszok tesztelésében részt venni, míg a kamionok pantográf rendszerét a Siemens biztosítja. Az adatok beszerzését és elemzését a Scania vállalta magára. Az első kamion februárban leszállításra kerülhet, melyet a Siemens Berlin melletti tesztpályáján előzetesen bevizsgálnak majd. A második kamion 2019 őszén csatlakozik a projekthez és mindkét jármű segíteni fog olyan komponensek működésének kielemezésben, mint a meghajtás, energiagazdálkodás, hibrid erőátvitel, akkumulátor elhasználódás és egy következő-generációs hűtőrendszer.
A személyautókkal ellentétben egy kamion szinte állandóan mozgásban van, órákig való állása nem tudná lehetővé tenni a gazdaságos működtetést. Az ilyen e-Highway szakaszok pedig pont az ilyen problémákra adna megoldást, amivel ráadásul az energiahálózat terheltségét is csökkentené.