Tesztelik a német elektromos autópálya szakaszokat

0

A Scania sajtóközleménye szerint 2019 májusában 15 darab plug-in hibrid tölthetőséggel felvértezett kamiont biztosít majd a németországi e-Highway rendszer tesztüzeméhez.

Akik nem ismernék még a rendszert, azoknak gyorsan leírjuk, hogy az e-Highway szakaszok olyan részek egy adott autópályán, amit a villamosított vasúthálózatokhoz hasonlóan elektromos felsővezetékkel láttak el, amiből az arra alkalmas járművek menet közben is tudnak energiát vételezni, jellemzően egy tetőre szerelt „áramszedővel”, más néven félpantográfal.

[ads_pro_ad_space id=”10″ max_width=”” delay=”” padding_top=”” attachment=”” crop=”” if_empty=”” custom_image=”” powered=”” show_ids=””][/ads_pro_ad_space]

Ilyen útszakaszok kerülnek majd tesztelésre Németországban is, az alábbi 3 területen:

– A5 Autobahn Hessen mellett, 5 km-es szakaszon. Mindkét irányban kész a kiépítettség.
– A1 Autobahn a Lübeck kikötő irányába, a kikötőben pedig kiegészítő jelleggel állandó töltési lehetőség 2019 nyarától.
– Baden-Württembergben a B462-es Szövetségi úton (2020 elején)

A Scania részről tehát 15 db R450 Hybrid kamion fog ezen szakaszok tesztelésében részt venni, míg a kamionok pantográf rendszerét a Siemens biztosítja. Az adatok beszerzését és elemzését a Scania vállalta magára. Az első kamion februárban leszállításra kerülhet, melyet a Siemens Berlin melletti tesztpályáján előzetesen bevizsgálnak majd. A második kamion 2019 őszén csatlakozik a projekthez és mindkét jármű segíteni fog olyan komponensek működésének kielemezésben, mint a meghajtás, energiagazdálkodás, hibrid erőátvitel, akkumulátor elhasználódás és egy következő-generációs hűtőrendszer.

[ads_pro_ad_space id=”6″ max_width=”” delay=”” padding_top=”” attachment=”” crop=”” if_empty=”” custom_image=”” powered=”” show_ids=””][/ads_pro_ad_space]

A személyautókkal ellentétben egy kamion szinte állandóan mozgásban van, órákig való állása nem tudná lehetővé tenni a gazdaságos működtetést. Az ilyen e-Highway szakaszok pedig pont az ilyen problémákra adna megoldást, amivel ráadásul az energiahálózat terheltségét is csökkentené.

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!