A csillagos márka első, igazi városi igényeket kiszolgáló busza a napokban kezdte meg működését a Hamburg utcáin.
A 2018-as év elején leadott 20 darabos e-buszrendelés első megtestesülése látható nyitóképünkön is, ami az eCitaro. A Hamburger Hochbahn vállalat tervei nem érnek azonban véget ennél a 20 darabos megrendelésnél, ugyanis 2020 után csak elektromos buszokat kívánnak vásárolni, valamint a jelenlegi, közel 1000 darabos dízelmotorral szerelt buszflottájukat is le kívánják mielőbb cserélni, amik 111 útvonalat fednek le.
Az első eCitaro átadásán ott volt a Daimler részéről Till Oberwörder (Head of Daimler Buses), a Hamburger Hochbahn vállalat képviseletében Henrik Falk (Chairman of the Board at Hamburger Hochbahn AG ), valamint Dr. Peter Tschentscher, Hamburg polgármestere.
Azonban nem csak Hamburg figyelt fel az új buszra, ugyanis a berlini tömegközlekedési vállalat (BVG) is leadta a maga 15 darabos rendelését a napokban, amiket a Daimler a tervek szerint 2019 első negyedévében teljesíteni is tud majd.
A busz padlójában és tetején Akasol gyártmányú lítium akkumulátorok helyezkednek el, összesen 240 kWh kapacitást biztosítva. A hivatalos adatok szerint ezzel 150 km-t is el tud majd menni a busz egyetlen töltéssel, városi körülmények között. A buszban 6db, egyenként 25 kWh kapacitású akkucsomag található. A kezdeti 6 tároló akár 10-re is bővíthető, amely már kiadja a fentebb megadott kapacitásmennyiséget, vásárlói igény esetén. A töltés történhet CCS-en keresztül, de akár áramszedőt is el tudnak helyezni a buszok tetején, az azonnal és akár bizonyos megállókban történő töltés esetén.
Az akkumulátorok természetesen rendelkeznek aktív hőmérséklet menedzsmenttel is, valamint az utastér mindig kellemes hőmérsékletéről hőszivattyús rendszer és klíma gondoskodik majd. A vállalat szerint az eCitaro 40%-al lesz hatékonyabban üzemeltethető, mint belsőégésű motorral szerelt testvérei. Az eCitaro később akár 330 kWh kapacitással is rendelhető lesz, ami már közel 200 km hatótávot biztosít. A Mercedes-Benz tervei a szilárdtest akkumulátorok megjelenése esetén is biztató, hiszen számításaik szerint egy 400 kWh-s akkucsomagból minimum 250 km kihozható lesz.
Ha pedig valakinek ez is kevés lenne, 2022-től egy üzemanyagcellás hatótávnövelővel ellátott modell is érkezhet, ami kombinálva már 400 km hatótávot adna ki.
Érdekelnek a hírek, érdekességek a Mercedes-Benz és a Smart világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Mercedes-Benz, Smart Elektromos és Plug-in hibrid autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!