Szinte minden új e-autós tulaj előbb vagy utóbb szembe találkozik az információval, miszerint az elektromos autókat nem szabad vontatni probléma esetén.
Így van ez a Tesla járműveinek esetében is, ahol a fedélzeti irodalom külön megemlíti ezt az információt. A kézikönyv minden, leállással járó műszaki hiba esetén autómentő hívását javasolja. Ugyanakkor biztosan volt már olyan, aki azon gondolkodott, hogy a vontatás lehetne egyfajta regeneratív fékezés is?
Így lehetett ezzel a gondolattal a Tech Forum Youtube csatorna csapata is, akik gondoltak egyet és miután Tesla Model 3 (hátsókerék-meghajtású) típusú autójuk fedélzeti rendszere megkapta a 9-es verziójú szoftverfrissítést, kipróbáltak egy érdekességet.
Egy Ford C-max segítségével elkezdték vontatni a Model 3-at 1 mérföldön (1,6 km) át, aminek eredményeként gyakorlatilag 10 mérföld (16 km) plusz hatótávot kaptak.
A vontatás után a hatótávmérő plusz 3 mérföld (4,8 km) becsült hatótávnövekedést mutatott, a vontatással megegyező sebességgel mégis közel 10 mérföldet (16 km) tudtak megtenni a csatorna munkatársai.
Alábbi megtekinthető a vontatásról szóló, két részes videós tartalom:
Ide kattintva csatlakozhatsz a legnagyobb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz, ahol elmondhatod a véleményed.