A lényeg moduláris felépítésen, úgynevezett boxokon alapul és állítólag ezzel 95%-os energiahatékonyság érhető el.
A Volkswagen csoport részeként a Porsche is számos töltőtelepítéssel foglalkozó társulásban vesz részt, ilyen például az Európában népszerű Ionity, vagy a dízelbotrány kártérítéseiből létrehozott Electrify America hálózat az USA területén. Viszont a Porsche saját maga is fejleszt egy 800 V-os töltőhálózatot, elsősorban az érkező Taycan számára.
Még év elején jelentette be a német luxusautógyártó, hogy csak az Államok területén közel 500 darab töltőállomást kíván telepíteni a Taycan érkezéséig. Ebből 198 darab lesz márkakereskedések területén, a maradék a főbb autópályák ás autóutak mentén kerül elosztásra.
Ez a saját hálózat kaphat egy különös fejlesztést, amivel a gyártó szerint rendkívül hatékonyan lesznek üzemeltethetőek a töltőállomások. Jelenleg CCS1 és CCS2 megoldások vannak a fejlesztések középpontjában, de nincsen kizárva CHAdeMO, vagy éppen a kínai GB/T szabvány implementálása sem, elősegítve a régió-mentes töltőállomások megvalósítását.
A fejlesztés fantázia neve Elektromos Boxkiállás (pit stop).
A modulárisan felépülő töltőállomás úgynevezett boxokból állna, mindegyik saját funkcióval.
PowerBox: Kétféle teljesítményelektronikával (szilikon karbid – SiC) modulokkal lennének felszerelve, elősegítve az alacsonyabb energiaközlést és kapcsolási veszteséget. A doboz 100 méteren belül bárhol elhelyezhető lenne, elősegítve a legelőnyösebb elhelyezkedést.
CoolingBox: A hűtést segítené elő, keringetve a hűtőfolyadékot a töltőoszlopokban és a hűtést igénylő elektronikai egységek körül.
Kisebb lokációk esetében a Porsche összevonná ezeket egyetlen dobozba, ez lenne a ComboBox.
ChargeBox: egyfajta energiatárolóként funkcionálna, valamint kiegyenlítené az energiahálózat adta kilengéseket. Az alapverzió 70 kWh tárolókapacitással lenne szerelve, 160 kw teljesítmény leadása mellett, míg a nagyobb box 140 kWh-s lenne, 2x 160 kW teljesítménnyel.