A Ford még inkább megszilárdítja az európai haszongépjármű-piacon megszerzett elsőségét. a Ford ma bejelentette, hogy a 2018. szeptember 20-27. között Hannoverben megrendezett IAA Haszongépjármű Kiállításon. mutatja be a Transit modell legújabb generációs, kommunikáló és részben elektromos hajtású változatát. A Ford elkötelezetten törekszik arra, hogy európai haszongépjármű-kínálatában is biztosítsa a konnektivitás előnyeit. A vállalat hannoveri standján számos olyan modell lesz látható, amelyekbe fedélzeti modemet építettek (ezek egyike a világon elsőként itt bemutatkozó új, 2 tonnás Transit lesz), és a Ford olyan termékeket is bemutat majd, amelyeket a flottaüzemeltető cégek tevékenységének optimalizálására fejlesztettek ki.
A Ford haszongépjárműveinek innovációja több elektromos hajtású modellben is testet ölt, köztük az immár sorozatgyártásra érett Transit Custom plug-in hibridben (PHEV), valamint az új Transitban, amit a szegmensben elsőként alkalmazott 48 voltos mild hibrid (mHEV) rendszer hajt.
“Hannover izgalmas újdonsága lesz a Transit haszongépjárművek új generációja, amelyek már ‘kommunikációra születtek’,” nyilatkozta Hans Schep, a Ford Európa haszongépjármű részegének vezérigazgatója. “A fejlett konnektivitás és a piacot látványosan átalakító elektromos hajtásláncok óriási lehetőséget biztosítanak arra, hogy új értékeket kínálhassunk vásárlóinknak.”
Új Transit – magasabb termelékenység, mHEV hatékonyság
Az új, 2 tonnás Transit modell üzemanyag-takarékosabb motorokkal, nagyobb hasznos teherbírással, beépített konnektivitással és fejlettebb vezetősegítő technológiákkal lép majd piacra a 2019-es év közepén; a vállalat mérnökei áttervezték az autó orr-részét és belső terét, valamint továbbfejlesztették a rakodóteret.
A még alacsonyabb fenntartási költséget biztosító, modernizált 2,0 literes EcoBlue dízelmotor mellett az új Transit vásárlói – a manuális sebességváltós modellekhez – megrendelhetik a 48 voltos mHEV technológiát is, ami tovább javítja az autó üzemanyag-fogyasztását, különösen a gyakori elindulásokkal-megállásokkal tarkított városi forgalomban. Az mHEV rendszer elektromos árammá alakítja és egy 48 voltos lítium-ion akkumulátorban tárolja a lassítás energiáját, amit a jármű hajtásában és az elektromos berendezések működtetésében hasznosít.
Transit Custom PHEV – nulla károsanyag-kibocsátás, a hatótáv csökkenése nélkül
A Ford innovatív Transit Custom PHEV modelljében egy fejlett hibrid rendszer működik, amely akár 50 kilométert is képes megtenni nulla károsanyag-kibocsátással, és a hatótávolság kiterjesztéséről a többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost benzinmotor gondoskodik. Az EcoBoost motor tölti a beépített akkumulátorokat, amikor a külső töltések között hosszabb távolságot kell megtenni, így az autó üzemeltetői kimagasló gazdaságosságra és rugalmasságra számíthatnak, nem beszélve a több mint 500 kilométeres hatótávolságról.
A Hannoverben már végleges, sorozatérett formájában kiállított PHEV-modell kompakt, folyadékhűtéses, lítium-ion akkumulátorcsomagja a rakodótér padlója alatt kapott helyet, így a teljes hasznos tér ugyanakkora, mint a hagyományos hajtású áruszállítóban. A kabin a legújabb Transit Custom vadonatúj belső formatervével készül, amit egy külön PHEV-információs kijelző egészít ki.
Ford Telematika és Ford Adatszolgáltatás – segítség a flottaüzemeltetőknek
Hannoverben a Ford két olyan megoldást is bemutat, amit a Ford Intelligens Mobilitás részleg fejlesztett ki a flottaüzemeltetők számára. Ezek megalkotásához számos iparág különféle méretű flottáitól gyűjtöttek fontos információkat, majd mindezt kiegészítették a Ford elmélyült szakismeretével saját járműveiről és járműadatairól.
A Ford Telematika egy internet-alapú alkalmazás segítségével biztosítja, hogy a flottaüzemeltetők javítsák járműveik kihasználtságát, javítsák autóik rendelkezésre állását, optimalizálják az üzemeltetési költségeket és menedzseljék sofőrjeik munkáját. A másik termék, a Ford Adatszolgáltatás lehetővé teszi, hogy a flottaüzemeltetők saját alvállalkozóikkal együtt hozzáférjenek az OEM-szintű járműadatokhoz (amelyek a járművekből közvetlenül a “felhőbe” kerülnek), s ennek alapján alakítsák ki a kifejezetten saját vállalatukra szabott megoldásokat.