Köszönjünk el lassan az eddigi NEDC mérésektől, amik az autók fogyasztását hivatottak megadni.
Úgy néz ki, az elektromos autókkal végleg búcsút inthetünk talán az ósdi NEDC mérési ciklusoknak, amikről mindenki tudja, hogy nyugodtan 1.5-2x a szorzó a megadott értékekre a valóságban. A Nissan Ausztria már az új módszertan szerinti mérések eredményeit adta meg, amit az alábbi táblázatban szedtünk össze nektek. A témáról kicsit bővebben itt olvashattok még.
Felszereltség |
Visia és Acenta (16 colos kerekekkel) |
N-Connecta ésTekna (17 colos kerekekkel) |
WLTP városi hatótáv |
415 km |
389 km |
WLTP kombinált hatótáv |
285 km |
270 km |
WLTP kombinált fogyasztás |
19,4 kWh/100 km |
20,6 kWh/100 km |
Fontos tudni, hogy ebben a fajta mérési metódusban a fedélzeti töltő hatékonysága is számít.
Végül had mondjunk pár szót az NDEC és a WLTP mérési metódusról nektek.
NEDC: az európai számítási metódus
A rövidítése a New European Driving Cycle – Megújult Európai Vezetési Ciklus szavakból ered és 1997 óta használják. Különböző mérési ciklusokat csinálnak meg a tesztautóval, ebben van városi kör, amit négyszer ismételnek meg, ezt követi egy vidéki vezetési kör, 120km/h-ig gyorsítva bizonyos helyek az autót. Minden mozzanatnak, váltás időzítésnek szerepe van, ennek feltételei pontosan szabályozottak.
WLTP: eljött a valós számok ideje végre
Ez is egy mozaikszó, ami a Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure- Világszinten Harmonizált Könnyű Járművek Teszt Procedúrája. Az NEDC-ről gyakorlatilag minden mérési hatóság tudja, hogy nem ad valós számokat, ezért is jött el az ideje a lecserélésének. 2017-ben vezette be Japán, India és Európa (EU) az új metódust. Itt már nagy hangsúlyt kaptak az elektromos autók, de a hagyományos motorokkal szerelt autók is sokkal pontosabb méréseken esnek át. Bár fejlettebb mérési eljárásokat alkalmaznak itt már, azért pontos és minden helyzetet lefedő mérési módszer egyelőre nem létezik.