A Japán gyártó még 2010-ben mutatta be az első generációs Leaf modelljét, amiből azóta már több mint 300 ezer példányt vásároltak meg az ügyfelek. Nagyon komoly mennyiség, de hozzá kell tenni, hogy a Nissan elég sok mindent tett annak érdekében, hogy ezeket a számokat elérhessék.
Lehet, hogy a Tesla az a gyártó, amely kapcsán a jövő megoldásairól beszélünk, de mégis a Nissan az a cég, amely az elektromos forradalomból hasznot húz!
Az egyik és talán legfontosabb lépés az volt a Nissantól, hogy egy mindenki számára elfogadható árcédulával látták el az első tisztán elektromos modelljüket. Jobban kijátszották a rendelkezésre állási kártyát, a Japán gyártó gyártja a modelleket, ellenben a Tesla-val, amelyre évek óta várnak az előleget befizető ügyfelek. Mostani helyzetet elnézve, lehet, hogy lesz olyan, akinek további hónapokat kell még várnia. Tehát amíg a Tesla sorra mutatja be a „hamarosan” érkező, gyártásba kerülő modelleket, addig a Nissan magához húz annyi ügyfelet amennyit csak lehetséges. Igaz, a hamarosan piacra kerülő 40 kWh-s akku pakkal szerelt Leaf, messze elmarad attól a hatótávtól amit a Model 3 tud, de a Japán gyártó elektromos autója szinte rögtön rendelkezésre áll, és még fizetni is nagyságrendekkel kevesebbet kell érte.
Az új WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) mérési szabványok szerint kicsit máshogy alakul a megtehető táv az új Leaf-el. Hogy mi is a WLTP? „A WLTP globális statisztikai felmérésből vett „valós” vezetési profilokat használ, a teszt négy, különböző átlagsebességű mérési fázis teljesítéséből áll, amelyek közül a leglassabb 56,5, a leggyorsabb 131,3 km/órás átlagsebességű. Lényeges eltérés a NEDC-hez képest, hogy 30 percig tart majd egy mérés, bekapcsolt klímával és fedélzeti elektronikai rendszerekkel, kevesebb állással (ahol a start-stop rendszerek révén sokat lehet nyerni) szélsőségesebb hőmérsékletek mellett, erősebb gyorsításokkal és fékezésekkel. A fogyasztást egy adott típus minden hajtáslánc-változatával, azon belül is egy fapados és egy „full extrás”, nehezebb változattal is megmérik. Eredményként egy „tól-ig” jellegű számpárt adnak meg, ami alapján könnyebb lesz megtippelni, hogy alattunk mennyit fog fogyasztani a kocsi, ha ismerjük a saját vezetési szokásainkat és az autónk felszereltségét. forrás: origo.hu”
Tehát, a lenti táblázatban látni, hogy miként alakulnak a számok a pontosabb mérésnek köszönhetően. Egy osztrák Nissan Leaf katalógusban bukkantunk mi is rá.
Verzió |
Visia és Acenta (16 colos kerék) |
N-Connecta és Tekna (17 colos kerék) |
WLTP városi hatótávolság |
415 km |
389 km |
WLTP kombinált hatótávolság |
285 km |
270 km |
WLTP kombinált áramfogyasztás |
19,4 kWh/100 km |
20,6 kWh/100 km |
[/ultimate_info_table]
A új Leaf változatának kiszállítása ebben a hónapban kezdődik az amerikai, kanadai és európai piacokra. Több mint valószínű, hogy az elődhöz hasonlóan ennek is nagy sikere lesz. A kérdés csak az, hogy megelégednek-e az emberek a közepes hatótávolsággal? Ugyanis a töltőállomások kiépítettsége még messze nem ideális. Bár felmérések szerint az átlag autós nem megy többet napi 40-60 kilométernél, erre a távra pedig bőven elegendő a kisebb akkus olcsóbb autó is.
Egyre inkább kezd kirajzolódni az a kép, amit egyes szakértők évekkel ezelőtt megjósoltak. Hiába van hatalmas tudás birtokában a Tesla, és hiába kezdte meg évekkel korábban az elektromos autók kifejlesztését a nagy autógyártóknál, utóbbiak gyártás terén olyan infrastruktúrával és tapasztalattal rendelkeznek, amit a Tesla csak marketinggel sohasem fog tudni behozni.
Mindenesetre érdekes évek elé nézünk!