Az elektromos forradalomból a Nissan nagyobb hasznot húz, mint bármelyik más autógyártó

0

A Japán gyártó még 2010-ben mutatta be az első generációs Leaf modelljét, amiből azóta már több mint 300 ezer példányt vásároltak meg az ügyfelek. Nagyon komoly mennyiség, de hozzá kell tenni, hogy a Nissan elég sok mindent tett annak érdekében, hogy ezeket a számokat elérhessék.

Lehet, hogy a Tesla az a gyártó, amely kapcsán a jövő megoldásairól beszélünk, de mégis a Nissan az a cég, amely az elektromos forradalomból hasznot húz!

Az egyik és talán legfontosabb lépés az volt a Nissantól, hogy egy mindenki számára elfogadható árcédulával látták el az első tisztán elektromos modelljüket. Jobban kijátszották a rendelkezésre állási kártyát, a Japán gyártó gyártja a modelleket, ellenben a Tesla-val, amelyre évek óta várnak az előleget befizető ügyfelek. Mostani helyzetet elnézve, lehet, hogy lesz olyan, akinek további hónapokat kell még várnia. Tehát amíg a Tesla sorra mutatja be a „hamarosan” érkező, gyártásba kerülő modelleket, addig a Nissan magához húz annyi ügyfelet amennyit csak lehetséges. Igaz, a hamarosan piacra kerülő 40 kWh-s akku pakkal szerelt Leaf, messze elmarad attól a hatótávtól amit a Model 3 tud, de a Japán gyártó elektromos autója szinte rögtön rendelkezésre áll, és még fizetni is nagyságrendekkel kevesebbet kell érte.

Az új WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) mérési szabványok szerint kicsit máshogy alakul a megtehető táv az új Leaf-el. Hogy mi is a WLTP? „A WLTP globális statisztikai felmérésből vett „valós” vezetési profilokat használ, a teszt négy, különböző átlagsebességű mérési fázis teljesítéséből áll, amelyek közül a leglassabb 56,5, a leggyorsabb 131,3 km/órás átlagsebességű. Lényeges eltérés a NEDC-hez képest, hogy 30 percig tart majd egy mérés, bekapcsolt klímával és fedélzeti elektronikai rendszerekkel, kevesebb állással (ahol a start-stop rendszerek révén sokat lehet nyerni) szélsőségesebb hőmérsékletek mellett, erősebb gyorsításokkal és fékezésekkel. A fogyasztást egy adott típus minden hajtáslánc-változatával, azon belül is egy fapados és egy „full extrás”, nehezebb változattal is megmérik. Eredményként egy „tól-ig” jellegű számpárt adnak meg, ami alapján könnyebb lesz megtippelni, hogy alattunk mennyit fog fogyasztani a kocsi, ha ismerjük a saját vezetési szokásainkat és az autónk felszereltségét. forrás: origo.hu”

Tehát, a lenti táblázatban látni, hogy miként alakulnak a számok a pontosabb mérésnek köszönhetően. Egy osztrák Nissan Leaf katalógusban bukkantunk mi is rá.

[ultimate_info_table design_style=”design02″ color_scheme=”gray”]

Verzió

Visia és Acenta (16 colos kerék)

N-Connecta és Tekna (17 colos kerék)

WLTP városi hatótávolság

415 km

389 km

WLTP kombinált hatótávolság

285 km

270 km

WLTP kombinált áramfogyasztás

19,4 kWh/100 km

20,6 kWh/100 km

[/ultimate_info_table]

A új Leaf változatának kiszállítása ebben a hónapban kezdődik az amerikai, kanadai és európai piacokra. Több mint valószínű, hogy az elődhöz hasonlóan ennek is nagy sikere lesz. A kérdés csak az, hogy megelégednek-e az emberek a közepes hatótávolsággal? Ugyanis a töltőállomások kiépítettsége még messze nem ideális. Bár felmérések szerint az átlag autós nem megy többet napi 40-60 kilométernél, erre a távra pedig bőven elegendő a kisebb akkus olcsóbb autó is.

Egyre inkább kezd kirajzolódni az a kép, amit egyes szakértők évekkel ezelőtt megjósoltak. Hiába van hatalmas tudás birtokában a Tesla, és hiába kezdte meg évekkel korábban az elektromos autók kifejlesztését a nagy autógyártóknál, utóbbiak gyártás terén olyan infrastruktúrával és tapasztalattal rendelkeznek, amit a Tesla csak marketinggel sohasem fog tudni behozni.

Mindenesetre érdekes évek elé nézünk!

[ult_createlink title=”Kövess minket a Facebookon! ” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” link_hover_style=”Style_1″ text_color=”#06c100″ heading_style=”font-weight:bold;” title_font_size=”desktop:20px;”][ult_createlink title=”Csatlakozz az „Elektromos autó tippek és kérdések„ Facebook csoportunkhoz! ” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com||target:%20_blank|” link_hover_style=”Style_1″ text_color=”#06c100″ heading_style=”font-weight:bold;” title_font_size=”desktop:18px;”][ult_createlink title=”Légy Vendégblogger! ” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fe-cars.hu%2Fe-autosok-kozossege%2F||target:%20_blank|” link_hover_style=”Style_1″ text_color=”#06c100″ heading_style=”font-weight:bold;” title_font_size=”desktop:18px;”]

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!