Az E.ON szabadjára engedi az elektromos autózást

0

2017 november elején bombaként robbant a hír, hogy a düsseldorfi áram- és gáztársaság az E.ON egy 10.000 darabos elektromos autó töltőhálózatot szeretne telepíteni 2020-ig Európa útjai mellé.

A villámtöltő oszlopok teljesítménye kezdetben 150 kilowatt lenne, később akár 350 kilowattosra is bővíteni tudják. Igaz, jelenleg még nincs olyan elektromos autó ami képes lenne felvenni ezt a töltést, de hamar elérkezik ez az idő is, ahogy fejlődik a technika. Nagyon úgy néz ki, hogy az E.ON már gondol a jövő elektromos autóira!

A hír mellé érkezett egy kis videót is, amiben elektromos autók szelik át a Mojave-sivatag egy részét. Érdemes megnézni:

[vc_video link=”https://youtu.be/irpx4bG2PQY” align=”center”]

A felvételeket készítő járművektől a legfejlettebb technológiájú drónokig minden, ami itt látható, elektromos meghajtású. Nézd meg, hogyan készült a film kizárólag elektromos energiával.

[vc_video link=”https://youtu.be/mIj-cdvVe84″ align=”center”]

Az első és egyben a legérdekesebb tisztán elektromos autó ami megjelent a filmben, a Raesr Tachyon Speed. A RAESR (Rice Advanced Engineering Systems and Research) cég már közel, hogy ötödik éve fejleszti a Tachyon Speed nevű sportautóját. 1250 lóerő mellett 5000 newtonméteres nyomatékra képes 6 darab elektromos motorral. Az autó végsebessége 386 km/h és három másodpercen belül éri el a 100 km/h-s sebességet. Egyetlen töltéssel 240 kilométer megtételére képes az autó (532 Volt DC, 2650 Amp).

Arról egyelőre nincs hír, hogy mikorra születhet meg a modell végleges változata.

[vc_video link=”https://youtu.be/irT-9XEXqDo” align=”center”]

A következő egy 1967-es AC Cobra replika. Három másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, köszönhetően az 510 lóerős elektromotornak. Az autó egyetlen feltöltéssel 160 kilométert tud megtenni.

[vc_video link=”https://youtu.be/JISUOcSjvhg” align=”center”]

A videóban feltűnt a világ első lítium-ion akkumulátorról táplált elektromos sportmotorja, amivel több világrekordot is megdöntöttek. A Pikes Peak-i hegyi versenyen 20 másodperccel hamarabb értek célba, mint a leggyorsabb benzines motorok. A végsebessége 340 km/h. Említést érdemel még az a furgon is amivel szállítják, mivel ez napenergiával képes teljesen feltölteni a motort.

[vc_video link=”https://youtu.be/0tMXRKIeBRQ” align=”center”]

Elektronok mindenütt – főleg, ha egy Bigfoot-ot is láthattunk mindjárt a film elején. Az autót még 2012 körül építették át, látni, hogy az őrültség és az elektronok találkozásának semmi sem szabhat határt. A 350 lóerős, 1151 Nm nyomatékkal ellátott villanymotort a 36 Odyssey akkumulátora táplálja. Az elektromos hajtásláncon túl viszont az ilyen őrültségeknél megszokott alkatrészek lelhetőek fel az elektromos bigfooton is, így a ZF kemény kiképzésre tervezett osztóművei, a 25 hüvelykes felniken domboruló 66 colos Firestone abroncsok, vagy éppen a Ford külső burkolata.

[vc_video link=”https://youtu.be/U41fJ-pd2vE” align=”center”]

Az E.ON csoport egész Európában jelentős erőfeszítéseket tesz a környezettudatos technológiák, így az e-mobilitás elterjedésének támogatásáért. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az E.ON a környezetbarát áramtermeléstől az e-autók töltésétől egészen számos kérdéssel foglalkozik az e-autózás kapcsán.

Tisztább környezet, kisebb zaj és egyéb szennyezés, biztonságosabb közlekedés – ez nem csak a lakossági ügyfeleknek, hanem a vállalkozások, települési önkormányzatok számára is vonzó jövőképet jelenthet. Az E.ON célul tűzte ki, hogy az ügyfeleinek egy iránymutató, komplex, modern és kényelmes szolgáltatást nyújtson Magyarországon is. Az E.ON hazánkban teljes palettáját biztosítja az elektromobilitáshoz szükséges szolgáltatásoknak, beleértve a töltők értékesítését, a kivitelezés elvégzését, a folyamatos üzemeltetés biztosítását és a villamos energia-szolgáltatást.

A nagy üzletházak parkolójában ma már előírás, hogy elektromos autótöltőket kell telepíteni. Ennek értelmében minden 300 négyzetméternél nagyobb alapterületű áruház frissen létesített parkolójában száz parkolóhely után tíz töltőhelyet kell telepíteni. A hasonló méretű, de már üzemben lévő parkolóba két töltőpontot kell építeni, és hasonló szabályozás vonatkozik a parkolóházakra is. 2019 elejére pedig a duplájára kell növelni a töltők számát.

 

[ult_createlink title=”Kövess minket a Facebookon! ” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” link_hover_style=”Style_1″ text_color=”#06c100″ heading_style=”font-weight:bold;” title_font_size=”desktop:18px;”][ult_createlink title=”Csatlakozz az „Elektromos autó tippek és kérdések„ Facebook csoportunkhoz! ” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com||target:%20_blank|” link_hover_style=”Style_1″ text_color=”#06c100″ heading_style=”font-weight:bold;” title_font_size=”desktop:20px;”][ult_createlink title=”Légy Vendégblogger! ” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fe-cars.hu%2Fe-autosok-kozossege%2F||target:%20_blank|” link_hover_style=”Style_1″ text_color=”#06c100″ heading_style=”font-weight:bold;” title_font_size=”desktop:20px;”]

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!