Év elején tett ígéretéhez hűen, a BMW Group idén több mint százezer darab hálózatról tölthető gépkocsit adott át ügyfeleinek világszerte, fennállása során most először. E teljesítmény a vállalatcsoport elektromos mobilitás terén betöltött abszolút piacvezető szerepét nyomatékosítja, a személyes mobilitás jövője felé vezető út legújabb mérföldkövének pedig az Észak-Münchenben álló „négyhengeres” toronyház varázslatos fényinstallációja állít emléket. A járműtechnológia területén megkezdett korszakváltás szimbólumaként a BMW Group székháza ma este négy akkumulátor képében tündököl.
„Tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeink idei globális értékesítési mutatója év eleji ígéretünkhöz hűen alakult” – mondta Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke az idei százezredik hálózatról tölthető gépkocsi december 18-i átadásakor. „99 méter magas székházunk ünnepi megvilágítása az elektromos mobilitás korszaka felé vezető utat jelképezi. Az egy esztendőben értékesített százezer darab hálózatról tölthető modell fontos mérföldkő a számunkra, ugyanakkor ez még csak a kezdet: a forradalmi BMW i3 2013-as piaci bevezetése óta világszerte kétszázezernél is több tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsit adtunk át ügyfeleinknek, 2025-re pedig huszonöt tagúra bővítjük ezt a palettát. Sikertörténetünk hátterében az elektromos mobilitásban rejlő lehetőségek idő előtti felismerése áll, és a jövőben is ezen az úton haladunk tovább” – tette hozzá.
A BMW Group tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsijait egyesítő paletta 2025-re huszonöt tagúra nő, a hálózatról tölthető hajtásláncok és a működésükhöz szükséges akkumulátor-technológiák 2021-ben érkező ötödik generációja pedig – a teljesítményszintek és az installálhatósági kritériumok szerint módosítható, moduláris egységeknek köszönhetően – bármelyik modellsorozat bármelyik tagjába beépíthető lesz. A 2011-ben alapított BMW i divízió égisze alatt a vállalatcsoport már most levédette a BMW i1 és a BMW i9 közötti, valamint a BMW iX1 és a BMW iX9 közötti számsorok mindegyik elemét. 2018-ban sorozatgyártásba kerül a BMW i8 Roadster, majd 2019-ben a tisztán elektromos meghajtású MINI, 2020-ban a BMW X3 hálózatról tölthető hajtáslánc-változata, 2021-ben pedig a bajor prémiumgyártó új járműtechnológiai zászlóshajója, a BMW iNEXT modell ünnepli világpremierjét – a tisztán elektromos meghajtás előnyeit, a teljes mértékben automatizált járművezetés páratlan kényelmét és megannyi járműkapcsolati innovációt egyesítve, a tömegtermelésben kínált gépkocsik történetében először.
A BMW Group idejekorán felismerte az elektromos mobilitásban rejlő lehetőségeket és már 2007-ben, a BMW i divízió előfutáraként útnak indította az elektromos meghajtás széleskörű kísérleteire és tesztelésére létrehozott „project i” programot. 2008-ban ezt követően a vállalatcsoport közutakra engedte a tisztán elektromos meghajtású járműtechnológia történetében összeállított eddigi legnagyobb tesztautó-flottát, majd 2013-ban kezdetét vette a világ egyik legelismertebb gépkocsi-koncepciójává magasztalt, tisztán elektromos meghajtású BMW i3 sorozatgyártása. Az idő közben eltelt négy esztendőben évről évre folyamatosan emelkedett a BMW Group hálózatról tölthető modelljei iránt mutatkozó ügyfél-kereslet, amelyet újabbnál újabb értékesítési rekordok igazolnak.
A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek iránt többek között Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban mutatkozik kiváltképp magas kereslet, ahol ezen modellek a BMW teljes értékesítésének mintegy 7 százalékát teszik ki. Ráadásul Skandináviában, ahol a BMW i3 tisztán elektromos kompakt a legkeresettebb új BMW modell, a bajor prémiumgyártó minden negyedik gépkocsit hálózatról tölthető hajtáslánccal értékesít. Németországban a BMW Group ezen innovatív modelljei közül idén már a tízezredik példányt helyezik forgalomba. A hálózatról tölthető hajtásláncok eközben egyre több modellsorozatban nyerik el ügyfeleink tetszését. A tisztán elektromos meghajtású prémium kompakt, a BMW i3 globális eladásai eközben az egy évvel ezelőtti számok tükrében közel egynegyedével nőttek.