A csillagos márka még 2015 novemberében jelentette be, hogy egy hidrogén hajtású modellt szeretne építeni, GLC F-Cell név alatt, 2016 júniusban be is mutatták a prototípust. Ma pedig előállt a Mercedes egy újabb hírrel, mégpedig a néhány nap múlva kezdődő Frankfurt Motor Show-n be is mutatják a sorozatgyártott modell végső változatát. Egy évvel ezelőtt a márka vezetői azt ígérték, hogy a végleges változat értékesítését először az idei év vége előtt megkezdik Németországban, Japánban és az USA-ban. Azonban az Egyesült Királyságban élőknek 2018-ig kell várniuk. Az ár még rejtély, de a vezetők úgy nyilatkoztak, hogy a GLC F-Cell vásárlók számára elfogadható árcédulával debütál majd.
Az ár mellett, a technikai részletekről sem hullt le a lepel, így egy keveset még várnunk kell, amíg minden fontos információra fény derül, ugyanakkor úgy tudni, kiépítés tekintetében nagyon hasonló technológiával lesz dolgunk, mint a korábban már említett prototípusnál. Amennyiben így lesz, úgy két, egyenként 4 kilogrammot nyomó karbonszálas hidrogéntartály kerül majd rögzítésre az autó padlólemezéhez. A Mercedes úgy számol, hogy ezek újratöltése nagyjából három percet vesz igénybe, tehát alig tart majd tovább, mint egy hagyományos hajtáslánccal rendelkező autó megtankolása.
Ami viszont igazán megkülönböztetheti a GLC F-Cell sorozatgyártott változatát a többi piacon lévő üzemanyagcellás autótól, az egyértelműen a modell hátsó részében elhelyezett lítium-ion akkumulátor, ami 9 kWh-s kapacitásával lehetővé teszi, hogy az autó 50 kilométert tisztán elektromos módban is megtehessen. A teljesen feltöltött akkumulátorral és hidrogéntartályokkal a GLC F-Cell akár 500 kilométert is megtehet, ám mivel a távolság NEDC ciklus szerint lett számolva, a valóságban ennél azért valamivel rövidebb hatótávval kell számolni.