A napokban elég sok helyen olvastam, hogy miért és mennyire nem éri meg elektromos autót venni. Persze ezeknek lehet valóság alapja, de majd ha több időm lesz akkor leírom a saját gondolataim, „kiszámolásaim”!
Az egyik és talán legfontosabb ellen érv az akkumulátor degradációja. Biztosat sajnos erről még nem lehet kijelenteni. De, ahogy egyre öregednek az elektromos autók úgy kerülnek elő szebbnél szebb képek a használatról és a megtett kilométerekről. Pár napja került elő egy finn taxis Ari Nyyssönen aki a Teslaját 2014 decemberében újonnan vásárolta. Azóta már megtett 403.438 kilométert.
Nyyssönen saját bevallása szerint összesen 2 alakalommal volt nagyobb baj a kocsival. Az első mikor zúgó hangot hallott az elektromos hajtásrendszernél. Korai Teslaknál volt ilyen probléma. A kocsi használhatóságát nem befolyásolta! Az USA piacra szánt Toyota RAV4 EV és Mercedes Benz B 250 E is ugyan ezt a hajtásrendszert kapta, így ezeknél a modelleknél is megjelent ez a probléma, de ezeket garanciában javították. Így tettek Ari Teslajával is.
A másik probléma már kicsit komolyabb volt, mivel itt már az akkumulátort kellett javítani. A töltést nem vette az S modell, így kiszerelték az akku pakkot(arra az időre csere akkut kapott) és elküldték Hollandiába, ahol kijavították és ugyan azt a pakkot szerelték vissza. 400.000 km után egy 7%-os degradáció jelent meg, Ari elmondása szerint 400 kilométerről lecsökkent a hatótávolság 370 kilométerre! A kocsit mindig otthon töltötték éjszakánként!