A Tesla 2014 október 9-én mutatta be és tette elérhetővé a saját önvezető rendszerét a Tesla Autopilot-ot. Ezzel az újítással megelőzte minden konkurensét. Nagy hype és érdeklődés követte, egészen 2016 májusáig, amikor egy sajnálatos baleset történt. A Model S bekapcsolt önvezető rendszerrel, az út szélén parkolt nyerges vontató alá préselődött. A baleset okait fejtegetve a Tesla úgy nyilatkozott, hogy sem az önvezető rendszer, sem a jármű vezetője nem észlelte a világos égbolttal egybeolvadó hófehér teherautót, ezért a fékrendszer sem avatkozott be. Ezután a cég számára nehéz idők jöttek, a cég mérnökei pedig megpróbálnak mindent bevetni annak érdekében, hogy elkerüljék a hasonló eseteket.
Most azonban a Tesla együttműködést kezdeményezett az AMD-vel (Advanced Micro Devices), együtt saját chipet fejlesztenek az önvezető rendszerükhöz. A CNBC közleménye szerint a Tesla már teszteli az új chip első példányait. A bemutatás egyelőre kérdéses, de az már biztos, hogy az új AMD chip leválthatja a Tesla Model S 2012-es bevezetése óta használt Nvidia gyártmányú chipeket. Az új chipek elősegítik Elon Musk-ot céljainak elérésében, miszerint a jelenlegi félautomata pilot rendszert 2019-re teljesen autonom rendszer válthatja le néhány modellben. Az új chipekért Jim Keller a felelős, aki az Apple-nél már lehúzott 8 évet és a nevéhez fűződik a legendás A4/A5-ös chipek is.
Az államokbeli NTBS közlekedésbiztonsági intézet ugyanakkor úgy véli, a Tesla Autopilot rendszeréből hiányzott néhány balesetet megelőzni hivatott biztosíték, így a rendszer bizonyos esetekben túl kevés beavatkozást igényelt a jármű vezetője részéről.